Uchwała nr XI/71/07 Rady Gminy Rozprza z dnia 30 listopada 2007 w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości budynków związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą wymagających remontu.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218) i art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych1 (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844, Nr 220, poz. 1601, Nr 225, poz. 1635, Nr 245, poz. 1775, Nr 249, poz. 1828, Nr 251, poz. 1847)
Rada Gminy w Rozprzy uchwala, co następuje:
§
1. 1. Zwalnia się z podatku od nieruchomości budynki i ich
części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, które
ze względu na stan techniczny wymagają remontu i nie mogą być z
tego powodu faktycznie użytkowane w okresie od 1 czerwca 2007 roku
do 31 maja 2008 roku.
2.
Podmiot ubiegający się o zwolnienie zobowiązany jest załączyć
do deklaracji podatkowej ekspertyzę specjalisty budowlanego
posiadającego potwierdzone przez Wojewodę uprawnienia do oceniania
i badania stanu technicznego budynków.
§ 2. 1. Pomoc udzielona na
podstawie niniejszej uchwały jest pomocą de minimis, a jej
udzielanie następuje zgodnie z warunkami określonymi w
rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w
sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy
w ramach zasady de minimis (Dz. Urz. WE L L 379/5 z 28.12.2006).
2. Pomoc de minimis określona niniejszą uchwałą może
być udzielona wyłącznie przedsiębiorcom, dla których
wartość planowanej pomocy de minimis udzielonej na podstawie
niniejszej uchwały, łącznie z wartością pomocy de minimis
uzyskanej przez danego przedsiębiorcę w różnych formach i z
różnych źródeł, w bieżącym roku kalendarzowym oraz
w dwóch poprzedzających go latach kalendarzowych, nie
przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 000 euro
brutto. Wyjątek stanowią podmioty gospodarcze działające w
sektorze transportu drogowego, gdzie pułap ten nie może przekroczyć
100 000 euro brutto.
3.
Podmiot prowadzący działalność gospodarczą nie może uzyskać
pomocy de minimis jeżeli uzyskał pomoc inną niż de minimis w
odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do
objęcia pomocą lub tego samego projektu inwestycyjnego, a łączna
kwota pomocy spowodowałaby przekroczenie dopuszczalnej intensywności
pomocy.
4.
Obowiązkiem przedsiębiorcy ubiegającego się o zwolnienie
podatkowe jest przedłożenie zaświadczeń o uzyskanej pomocy de
minimis uzyskanej w ciągu bieżącego roku kalendarzowego i dwóch
poprzedzających go lat kalendarzowych, jak również
informacji o każdej innej niż de minimis pomocy (uzyskanej nie
tylko w okresie 3-letnim) dotyczącej tych samych kosztów
kwalifikowanych, na które udzielana jest pomoc na podstawie
przedmiotowej uchwały.
5.
Obowiązkiem podmiotu ubiegającego się o zwolnienie podatkowe jest
przedłożenie informacji lub dokumentów obrazujących
sytuację ekonomiczną przedsiębiorstwa.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza
się Wójtowi Gminy Rozprza.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po
upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Łódzkiego, z mocą obowiązującą od 1
czerwca 2007 r. nie dłużej niż do 31 maja 2008 roku.
Przewodniczący
Rady
Tomasz
Odrzywół
|
Opublikował: Jan Adminowicz (24 kwietnia 2008, 10:11:00)
Ostatnia zmiana: Jan Adminowicz (28 kwietnia 2008, 13:20:06) Zmieniono: formatowanie teksturejestr zmian tej informacji » Liczba odsłon: 2928 |
|