W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna  >  Uchwały


Uchwała nr XXVIII/72/13
RADY GMINY ROZPRZA
z dnia 30 grudnia 2013

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rozprza na rok 2014

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 poz. 594), oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 i poz. 938)


                             Rada Gminy w Rozprzy uchwala, co następuje:
 
§1. Ustala się dochody budżetu w wysokości – 36.200.000,00 zł, z tego:
  1) bieżące w wysokości         – 33.629.727,00 zł,
  2) majątkowe w wysokości    –   2.570.273,00 zł,
zgodnie z Tabelą nr 1 do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Ustala się wydatki budżetu w wysokości – 36.900.000,00 zł, z tego:
  1) bieżące w wysokości         – 29.795.035,49 zł,
  2) majątkowe w wysokości   –   7.104.964,51 zł,
zgodnie z Tabelą nr 2 do niniejszej uchwały.
 
§ 3. Ustala się plan wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2014 oraz wysokość limitów wydatków inwestycyjnych na 2014 rok zgodnie z Tabelą nr 3 do niniejszej uchwały.
 
§ 4. W budżecie tworzy się rezerwy w łącznej wysokości 117.577,49 zł:
1)ogólną w wysokości – 52.577,49 zł,
2)celową w wysokości – 61.000,00 zł  z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe,
3)celową w wysokości –   4.000,00 zł  z przeznaczeniem na realizację inicjatyw lokalnych.
 
§ 5. Deficyt budżetu w wysokości 700.000,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów i pożyczek.
 
§ 6. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości – 2.353.000,00 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 1.653.000,00 zł, zgodnie z Tabelą nr 4 do niniejszej uchwały.
 
§ 7. Dochody budżetu państwa planowane do uzyskania w 2014 roku, związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej przedstawia Tabela nr 5 do niniejszej uchwały.

 
§ 8. Ustala się dochody w kwocie 135.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 135.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii zgodnie z Tabelą nr 6 do niniejszej uchwały.
 
§ 9. Zestawienie planowanych dotacji z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie przedstawia Tabela nr 7 do niniejszej uchwały.
 
§ 10. Zestawienie wydatków na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie przedstawia Tabela nr 8 do niniejszej uchwały.
 
§ 11. Ustala się dochody w kwocie 40.000,00 zł oraz wydatki w kwocie 40.000,00 zł związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska zgodnie z Tabelą nr 9 do niniejszej uchwały.
 
§ 12. Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 735.000,00 zł oraz wydatki w wysokości 735.000,00 zł na realizację zadań określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zgodnie z Tabelą nr 10 do niniejszej uchwały.
 
§ 13. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
 
§ 14. Ustala się:
1) plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego gminy zgodnie z Załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały,
2) plan dochodów i wydatków dla rachunków dochodów oświatowych jednostek budżetowych zgodnie z Załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
 
§ 15. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w wysokości 3.753.000,00 zł, z przeznaczeniem na:
  1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu                        – w kwocie – 1.000.000,00 zł,
  2) finansowanie planowanego deficytu budżetu                          – w kwocie –   700.000,00 zł,
  3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów
                                                                                                       – w kwocie – 1.653.000,00 zł,
4)koszty obsługi długu publicznego planowanych do zaciągnięcia kredytów i pożyczek
                                                                                                         – w kwocie – 400.000,00 zł,
§ 16. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1)   zabezpieczenia zaciąganych kredytów i pożyczek wekslem własnym in blanco wraz z deklaracją wekslową,
2)   zabezpieczania zawieranych umów o dofinansowanie realizowanych programów i projektów wekslem własnym in blanco wraz z deklaracją wekslową lub w innej formie wymaganej przez dysponenta środków,
3)   zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i art. 90 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726) do wysokości limitów określonych w § 15,
4)   dokonywania zmian w planie wydatków bieżących budżetu w granicach działu, polegających na przesunięciach między rozdziałami i paragrafami w zakresie uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
5)   dokonywania przeniesień planu wydatków pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi w ramach działu, które nie spowodują utworzenia nowego bądź likwidacji istniejącego zadania.
6)   przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
7)   przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych Gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
8)   lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
 
§ 17. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§ 18. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
 
 
 
                                                                                    Przewodniczący Rady Gminy
 
                                                                                           Tomasz Gemel
 
pobierz treść załącznika (3063kB) pdf
pobierz treść załącznika (6450kB) pdf
pobierz treść załącznika (405kB) pdf
pobierz treść załącznika (142kB) pdf
pobierz treść załącznika (168kB) pdf
pobierz treść załącznika (267kB) pdf
pobierz treść załącznika (428kB) pdf
pobierz treść załącznika (549kB) pdf
pobierz treść załącznika (209kB) pdf
pobierz treść załącznika (254kB) pdf
pobierz treść załącznika (272kB) pdf  
pobierz treść załącznika (285kB) pdf
pobierz treść załącznika (319kB) pdf




Opublikował: Paulina Bora (7 stycznia 2014, 12:08:00)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 949

wersja do zapisu wersja do druku