W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna  >  Uchwały


Uchwała nr XII/79/07
Rady Gminy Rozprza
z dnia 28 grudnia 2007

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rozprza na 2008 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 i pkt 9 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.)


Rada Gminy w Rozprzy uchwala co następuje:

§ 1
Uchwala się dochody budżetu gminy na 2008 rok w kwocie 24.257.887 zł, w tym dochody majątkowe w kwocie 30.000 zł oraz dochody bieżące w kwocie 24.227.887 zł zgodnie z załącznikiem nr 1.

§ 2
Uchwala się wydatki budżetu gminy na 2008 rok w kwocie 29.508.384 zł, w tym wydatki majątkowe w kwocie 8.004.000 zł oraz wydatki bieżące w kwocie 21.504.384 zł zgodnie z załącznikiem nr 2 .

§ 3
1.Z kwoty wydatków majątkowych na 2008 rok określonych w zał. nr 2 na realizację inwestycji w zakresie wieloletnich programów inwestycyjnych ustala się kwotę 2.600.000 zł 2. Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi oraz wykaz inwestycji rocznych i dwuletnich stanowi załącznik nr 3.

§ 4
1. Planowany deficyt w kwocie 5.250.497 zł zostanie pokryty kredytami i pożyczkami 2. Planowane przychody i rozchody budżetu gminy na 2008 rok stanowi załącznik nr 4. Spłata pożyczek i kredytów zaciągniętych w latach poprzednich w kwocie 1.243.066 zł zostanie sfinansowana kredytami i pożyczkami. 4. Ustala się łączną kwotę przychodów w wysokości - 6.493.563 zł. 5. Ustala się limit zobowiązań z tytułu planowanych do zaciągnięcia w 2008 roku kredytów i pożyczek - w kwocie 6.913.563 zł.

§ 5
Uchwala się plan przychodów i wydatków na 2008 rok dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy w Rozprzy zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 6
Uchwala się plan przychodów i wydatków rachunku dochodów własnych Gminnego Zespołu Oświaty w Rozprzy 2008 rok zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 7
Uchwala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska na 2008 rok zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 8
1. Dochody ustalone w § 1 obejmują dotacje na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami. 2. Wydatki ustalone w § 2 obejmują wydatki na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej innych zadań zleconych odrębnymi ustawami. 3. Plan dochodów i wydatków na realizację w/w zadań w 2008 r. stanowi załącznik nr 8.

§ 9
Dochody z tytułu opłat za wydawane pozwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 115.000 zł przeznacza się na realizację wydatków zgodnie z programami dotyczącymi przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii opracowanymi przez Gminną Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

§ 10
Tworzy się rezerwy: 1. ogólną w wysokości - 50.000 zł 2. celową – zarządzanie kryzysowe - 5.000 zł.

§ 11
1.Ustala się dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy w Rozprzy w łącznej kwocie – 153.000 zł, w tym: a) Utrzymanie czystości ulic i placów w Rozprzy – 49.200 zł, b) Obsługa wysypiska odpadów stałych w Łochyńsku – 62.100 zł, c) Odprowadzenie wód deszczowych – 8.800 zł, d) Administrowanie zasobem lokali komunalnych gminy – 32.900 zł. 2. Ustala się dotację celową na zakupy inwestycyjne dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Gminy w Rozprzy w łącznej kwocie – 300.000 zł. 3. Ustala się dotacje podmiotową dla Gminnej Biblioteki Publicznej w Rozprzy w łącznej kwocie – 265.000 zł w tym: a) dotacja na działalność bieżącą – 255.000 zł, b) dotacja na zakupy inwestycyjne – 10.000 zł. 4. Ustala się dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 12
Plan dochodów na 2008 rok związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i będących dochodem budżetu państwa stanowi załącznik nr 10.

§ 13 Upoważnia się Wójta Gminy do:
zaciągania zobowiązań w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych, wykraczających poza budżet Gminy roku 2008, do wysokości kwot zapisanych w wieloletnim programie inwestycyjnym, zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym, zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetowego do wysokości – 300.000 zł. zaciągania długu oraz do spłaty zobowiązań Gminy do wysokości ustalonej w uchwale budżetowej, lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach niż bank wyznaczony do obsługi budżetu, dokonywania zmian w budżecie Gminy polegających na dokonywaniu zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień między działami, przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych, przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków, dokonywania przeniesień planu wydatków pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi w ramach działu, które nie spowodują całkowitego odstąpienia od finansowania w danym roku budżetowym zadania inwestycyjnego oraz nie spowodują utworzenia nowego zadania inwestycyjnego.

§ 14
Prognozowaną łączną kwotę długu budżetu gminy na dzień 31.12.2008 roku i lata następne stanowi załącznik nr 11.

§ 15
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 16
Sprawozdanie z wykonania uchwały złoży Wójt Gminy łącznie ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2008 rok.

§ 17
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia , z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.



Przewodniczący Rady Gminy
Tomasz Odrzywół

Załącznik nr 1: zal1.xls (45kB) excel
Załącznik nr 2: zal2.xls (21kB) excel
Załącznik nr 3: zal3.xls (66kB) excel
Załącznik nr 4: zal_4.doc (22kB) plik
Załącznik nr 5: zal5.doc (60kB) plik
Załącznik nr 6: zal7.xls (24kB) excel
Załącznik nr 8: zal8.xls (40kB) excel
Załącznik nr 9: zal9.xls (19kB) excel
Załącznik nr 10: Zal10.doc (27kB) plik
Załącznik nr 11: zal11.xls (30kB) excel




Opublikował: Jan Adminowicz (24 kwietnia 2008, 09:54:07)

Ostatnia zmiana: Jan Adminowicz (28 kwietnia 2008, 13:15:02)
Zmieniono: formatowanie tekstu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2419

wersja do zapisu wersja do druku