Uchwała nr III/14/10 Rady Gminy w Rozprzy z dnia 30 grudnia 2010 w sprawie utworzenia wydzielonego rachunku dochodów i wydatków nimi finansowanych dla jednostek budżetowych.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (jednolity tekst: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) i art.2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr. 256, poz. 2572, z późn. zm.)
Rada Gminy w Rozprzy
uchwala co
następuje:
§ 1.1.Ustala się wykaz samorządowych jednostek
budżetowych prowadzących działalność określoną
w ustawie dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.
U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2752 z późn. zm.), które mogą prowadzić
wydzielony rachunek dochodów pochodzących ze źródeł określonych w § 2
niniejszej uchwały.
2.Wykaz jednostek, o którym mowa w ust. 1,
stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.Źródłami dochodów jednostek budżetowych, o których
mowa w § 1, gromadzonych na wydzielonym rachunku bankowym są:
1) spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej na rzecz jednostki
budżetowej,
2) odszkodowania i wpłaty za uszkodzone mienie będące w zarządzie albo
użytkowaniu jednostki budżetowej,
3) wpłaty za wyżywienie pokrywające koszty produktów zużytych do przygotowania
posiłków,
4) wpływy z tytułu organizowanych szkoleń, wystaw,
5) wpływy z tytułu realizacji imprez sportowych i okolicznościowych, obozów,
oraz olimpiad przedmiotowych,
6) wpływy z tytułu umów najmu lub dzierżawy sal, pomieszczeń i innych
powierzchni,
7) wpływy z usług reklamowych,
8) wpływy za wydane duplikaty dokumentów szkolnych,
9) wpływy ze sprzedaży surowców wtórnych,
10) odsetki od środków gromadzonych na rachunku
dochodów własnych.
§ 3.1.Dochody gromadzone
przez jednostki budżetowe na wydzielonym rachunku, wraz z odsetkami, mogą
być przeznaczone na:
1) zakup artykułów żywnościowych niezbędnych do przygotowania posiłków,
2) inne wydatki bieżące związane z realizacją zadań statutowych jednostek,
3) zakupy inwestycyjne niezbędne do realizacji zadań statutowych jednostek,
4) wydatki związane z obsługą bankową rachunku,
5) cele wskazane przez darczyńcę,
6) remont lub odtworzenie mienia
7) zakup środków czystościowych.
2.Dochody gromadzone przez jednostki budżetowe na
wydzielonym rachunku, wraz z odsetkami, nie mogą być
przeznaczone na finansowanie wynagrodzeń osobowych.
§ 4.1.
Kierownicy jednostek budżetowych wymienionych w załączniku Nr 1 zgodnie z
obowiązującymi przepisami opracowują projekty planów finansowych
dochodów i wydatków nimi finansowanych i przekazują Wójtowi Gminy.
2. Projekty planów finansowych, o których
mowa w pkt. 1 są sporządzane w następujący sposób
1) dochody według źródła, działu,
rozdziału, paragrafu klasyfikacji budżetowej,
2) wydatki według źródła, działu, rozdziału, paragrafu klasyfikacji budżetowej.
3.
Projekty planów finansowych dochodów i wydatków nimi finansowanych :
a)
w przypadku, gdy zachowana została zgodność z projektem uchwały budżetowej,
zatwierdzone przez kierownika jednostki budżetowej,
b)
zweryfikowane przez Wójta Gminy w trybie i terminie określonym
w ust. 4 - stanowią podstawę gospodarki finansowej
jednostek w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia
uchwalenia uchwały budżetowej przez Radę Gminy w Rozprzy.
4.
Wójt Gminy weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem
ich zgodności z projektem uchwały budżetowej
i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich
odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu
kierowników jednostek budżetowych w terminie określonym odrębnym
zarządzeniem Wójta Gminy Rozprza.
5.
Plany finansowe zgodne z uchwałą budżetową stanowią podstawę gospodarki
finansowej dochodów i wydatków nimi finansowanych.
6.
Wójt Gminy zawiadamia kierowników jednostek budżetowych o dokonanych przez
Radę Gminy zmianach planu dochodów
i wydatków nimi finansowanych.
Zawiadomienia
te stanowią podstawę do wprowadzenia zmian w
ich planach finansowych.
7.
Kierownicy jednostek budżetowych wymienionych w załączniku nr 1 do
uchwały mogą dokonywać zmian w planach
finansowych dochodów i wydatków nimi finansowanych w granicach upoważnień udzielonych
im przez Wójta Gminy.
8.
Kierownicy jednostek budżetowych, w terminie 7 dni od dnia dokonania
zmiany,
zawiadamiają Wójta Gminy o dokonanych zmianach.
9.
Zmiany do planów zatwierdza Wójt Gminy.
§5.Traci moc Uchwała Nr XXXI/57/09 Rady Gminy w
Rozprzy z dnia 25 listopada 2009 r.
w sprawie rachunku dochodów własnych w jednostkach organizacyjnych Gminy
Rozprza.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1
stycznia 2011 r.
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Tomasz Gemel
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr III/14/10
Rady Gminy Rozprzy
z dnia 30 grudnia 2010 r.
WYKAZ JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH, KTÓRE MOGĄ GROMADZIĆ DOCHODY I WYDATKI NA
WYDZIELONYM RACHUNKU .
Gimnazjum w Rozprzy Zespól Szkolno-
Gimnazjalny w Niechcicach Szkoła Podstawowa w
Milejowie Szkoła Podstawowa w
Mierzynie Szkoła Podstawowa w
Nowej Wsi Szkoła Podstawowa w
Straszowie Szkoła Podstawowa w
Rozprzy Przedszkole w
Rozprzy Przedszkole w
Niechcicach.
|