Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Wpłynęły 3 oferty : Oferta nr 1 KONKRET sp.z o.o. 26-600 Radom ul. Mariańskiego 36 (3,31 zł za litr)
Oferta nr 2 PETROLIS sp.z o.o 26-700 Zwoleń ul. Wł. Jagiełły 10 a/204 (2,94 zł za litr)
Oferta nr 3 INTEROIL sp.j. Kameccy- Galuba (2,68 zł za litr) 97-420 Szczerców ul. Piotrkowska 1
Wygrała oferta nr 3 (kryterium wyboru- cena 100%).
Kwota przeznaczona- założona w budżecie na olej opałowy w 2009 roku: 687 000 zł (do wszystkich szkół).
Wpłynął jeden protest który został oddalony- ESPPOL sa ul. Ordona 1 a, 01-237 Warszawa.
Rozprza, dn. 24.10.2008 r. Dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr GZO.4310/2/2008 w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę oleju opałowego do szkół na terenie Gminy Rozprza. Rozstrzygnięcie protestu Protestujący: ESPPOL SA Adres siedziby- 01-237 Warszawa ul. Ordona 1 a Adres korespondencyjny- 02-222 Warszawa Al. Jerozolimskie 181 Oprotestowany: Gminny Zespół Oświaty w Rozprzy Rynek Pisatowski 10 97-340 Rozprza
działając zgodnie z art. 183 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.), informuje o rozstrzygnięciu protestu wniesionego na czynności Zamawiającego podjęte w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę oleju opałowego do szkół na terenie Gminy Rozprza. Rozstrzygnięcie protestu jest następujące:
Protest zostaje uznany za oddalony UZASADNIENIE Zamawiający po wnikliwej analizie czynności w postępowaniu i po uwzględnieniu argumentacji Protestującego postanowił, że protest uznał za oddalony.
W odpowiedzi na protest informujemy: Ad.1 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i projekcie umowy umożliwiającego tzw. indeksację cen produktu proporcjonalnie do jego ceny hurtowej ogłaszanej na stronie internetowej producenta. Brak w/w zapisu rozumiemy (być może niesłusznie) jako oczekiwanie ceny stałej w okresie obowiązywania umowy. Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie , które są uzależnione od wahań ceny hurtowej narzucanych przez producenta. Specyfikacją branży paliw jest iż cena jest narzucana przez 2 producentów i często (nawet codziennie) się zmienia. Podtrzymanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji , co jest sprzeczne z zasadami ustawy pzp określonymi w art. 7. Ponadto warunek taki najprawdopodobniej jest niekorzystny dla zamawiającego, gdyż (wg naszych obserwacji kilku tegorocznych przetargów zawierających ten wymóg ) powoduje podniesienie ceny ofertowej o przeszło 0,2 zł/1l celem zrekompensowania przyszłych, przypuszczalnych wahań ceny hurtowej producenta. Natomiast minionym sezonie grzewczym faktycznie osiągane ceny oleju nie osiągały takich wielkości- czyli Zamawiający przepłacał w porównaniu do ceny indeksowanej. w przypadku 100 m 3 paliwa- może oznaczać stratę Zamawiającego kilka –kilkanaście tysięcy złotych. Odp. Nie przewiduje się indeksacji cen oleju opałowego. Ad.2 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia umożliwiającego ocenę ofert według ceny w określonym sztywno dniu, który nie jest jednak dniem składania ofert. Dla wykonawców wygodniej jest gdy Zamawiający dla oceny ofert wymaga ceny z dnia wcześniejszego o 3-5 dni niż termin składania ofert, gdyż wtedy może zawczasu przygotować ofertę i przesłać ją pocztą a nie sporządzać ją i doręczyć w dniu składania ofert. natomiast dla oceny ofert nie ma to znaczenia. Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie , które aby sporządzić i dostarczyć ofertę na czas zmuszone są do osobistego dowiezienia dokumentów. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, gdyż faworyzuje firmy duże z dużą liczbą regionalnych przedstawicieli handlowych lub firmy znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie Zamawiającego, co jest sprzeczne z zasadami ustawy Prawo Zamówień publicznych, określonymi w art.7. Odp. Nie wyraża się zgody na zmianę Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w powyższym zakresie. Nie narusza się tym samym art. 7 Pzp. Ad.3 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i projekcie umowy umożliwiającego tzw. mierzenie ilości sprzedanego oleju opałowego w temperaturze 15 ° i na tej podstawie wystawienie faktury. Brak w/w zapisu rozumiemy (być może niesłusznie) jako oczekiwanie rozliczeń w temperaturze rzeczywistej. Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie , które dostarczając olej opałowy przy temperaturze poniżej 15 ° (ponieważ z reguły większe dostawy realizowane są w okresach obniżonej temperatury) ponosiłaby stratę w wysokości 1,5 % produktu na każdej dostawie. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, co jest sprzeczne z zasadami ustawy pzp. określonymi w art. 7. Odp. W opisie przedmiotu jest ujęty zapis „Przedmiot dostaw musi odpowiadać parametrom: - wartość opałowa – > 42,6MJ/kg, - gęstość oleju – do 0,86 g/cm3 w temp. 15°C,- temperatura zapłonu – nie niższa niż 62°C,- zawartość siarki nie więcej niż 0,20%. W związku z powyższym fakturowanie następować będzie za dostarczony m 3 oleju opałowego w temperaturze referencyjnej 15 °, zgodnie z ustawą z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym /Dz.U. z 2004 r. Nr 29 poz. 257 ze zm./ . Ad.4 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy o zmianę zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i §2 ust. 1 projektu umowy z : „Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamówioną przez Zamawiającego partię oleju opałowego w ciągu 24 godzin od chwili telefonicznego zgłoszenia zapotrzebowania, do szkoły wskazanej w zamówieniu” na: „Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamówioną przez Zamawiającego partię oleju opałowego w ciągu 48 godzin od chwili telefonicznego zgłoszenia zapotrzebowania, do szkoły wskazanej w zamówieniu” Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie , które posiadają małą liczbę cystern lub ich baza znajduje się daleko od siedziby Zamawiającego. Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, gdyż firmy duże z dużą liczbą cystern lub firmy znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie Zamawiającego, co jest sprzeczne z zasadami Prawo zamówień publicznych, określonymi w art.7. Odp. Nie wyraża się zgody na zmianę Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz projektu umowy w powyższym zakresie. Nie narusza się tym samym art. 7 Pzp. Ad.5 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy o zmianę zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i §5 ust.3 projektu umowy z : „Należność Wykonawcy zgodnie z wystawioną fakturą, zostanie przelana na konto wykonawcy …… w terminie 30 dni od daty dostarczenia faktury.” Na: „Należność Wykonawcy zgodnie z wystawioną fakturą, zostanie przelana na konto wykonawcy ………………………………………………………………………… w terminie 30 dni od daty dostarczenia towaru”. Odp. Nie wyraża się zgody na zmianę projektu umowy w powyższym zakresie. Ad.6 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt.1 oraz art. 180 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy o wprowadzenie do projektu umowy zapisu: „W przypadku niedotrzymania terminu płatności Wykonawca może wstrzymać się z realizacją dalszych dostaw cząstkowych i takie zachowanie Wykonawcy nie będzie traktowane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy”. Nie wprowadzenie zapisu na podstawie art. 93 ust.1 pkt. 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych skutkować unieważnieniem postępowania o udzielenie zamówienia. Odp. Nie wyraża się zgody na zmianę projektu umowy w powyższym zakresie. Ponadto w proteście: 1. Nie został wskazany adresat protestu, brak jest też opisu przedmiotu zamówienia, którego miałby dotyczyć protest. 2. Zmiany zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz wzoru umowy nie leżą w interesie Zamawiającego, w związku z tym w/w nie zostaną zmienione. 3. Data protestu tj. 14.10.2008 r. nie jest zgodna z ogłoszeniem przetargu na olej opałowy na dostawę oleju opałowego. Zamieszczenie ogłoszenia w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę oleju opałowego do szkół na terenie Gminy Rozprza nastąpiło w dniu 22.10.2008 r. POUCZENIE Protestujący ma prawo do wniesienia odwołania do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zgodnie z art. 184 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia niniejszego protestu. …………..……………………….. podpis kierownika *) niewłaściwe skreślić
O G Ł O S Z E N I E Wójt Gminy Rozprza, 97-340 Rozprza, Aleja 900-lecia 3, ogłasza przetarg nieograniczony zgodnie z art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. z 2007 r. Dz. U. z 2007 roku Nr 233, poz. 1655) na realizację zadania:
„DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO DLA SZKÓŁ Z TERENU GMINY ROZPRZA”
1. Termin realizacji zamówienia od dnia zawarcia umowy do 31-12-2009 roku.
2. Przedmiotem zamówienia jest:
„DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO DLA SZKÓŁ Z TERENU GMINY ROZPRZA” 3. W postępowaniu mogą wziąć udział oferenci, którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 i nie są wykluczeni na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2007 r. Nr 233, poz. 1655 z póź. zm.) oraz spełniają wymogi zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można otrzymać: Gminny Zespół Oświaty w Rozprzy, Rynek Piastowski 10, 97-340 Rozprza lub w wersji elektronicznej na stronie: www.rozprza.pl, lub www.bip.rozprza.pl
5. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
6. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
7. Oferent związany jest z ofertą 30 dni od daty złożenia.
8. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu / zamkniętej kopercie / zaadresowanej na adres: Urząd Gminy w Rozprzy Al.900 - lecia 3 97-340 Rozprza pokój nr 13 (sekretariat) I piętro do dnia 05-11-2008 roku, do godz. 10.00.
i oznakowanej: Oferta na przetarg nieograniczony ”Dostawa oleju opałowego dla szkół”. Nie otwierać do dnia 05.11.2008r.do godz. 10.30 9. Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium do dnia 05.11.2008 r. do godz.10:00 w wysokości 7.000,- zł (słownie: siedem tysięcy zł) przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Rozprzy. 10. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest: imię nazwisko: Edyta Łukasik, Kierownik Gminnego Zespołu Oświaty w Rozprzy Rynek Piastowski 10, 97-340 Rozprza tel. (0-44) 6 158 900
11.Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej na dostawę przedmiotu zamówienia.
Wójt Gminy Rozprza Ryszard Witek
Rozprza 22 października 2008
Załączniki: Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
pobierz treść specyfikacji (120kB)
|