W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna  >  Przetargi  >  Rozstrzygnięte  >  2008
aktualne (0)  |  w toku (42)  |  rozstrzygnięte (139)  |  unieważnione (21)
2014  |  2013  |  2012  |  2011  |  2010  |  2009  |  2008  |  2003



tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
zamawiający: Gmina Rozprza
zamówienie na: DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO DLA SZKÓŁ Z TERENU GMINY ROZPRZA
nr sprawy:
wartość: przekraczająca w przeliczeniu kwotę 14000 euro
termin składania ofert: 5 listopada 2008  10:00
wynik postępowania: rozstrzygnięty 



Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty

Wpłynęły 3 oferty :
Oferta nr 1
KONKRET sp.z o.o.
26-600 Radom ul. Mariańskiego 36 (3,31 zł za litr)

Oferta nr 2
PETROLIS sp.z o.o
26-700 Zwoleń ul. Wł. Jagiełły 10 a/204 (2,94 zł za litr)

Oferta nr 3
INTEROIL sp.j.     Kameccy- Galuba (2,68 zł za litr)
97-420 Szczerców ul. Piotrkowska 1

Wygrała oferta nr 3 (kryterium wyboru- cena 100%).

Kwota przeznaczona- założona w budżecie na olej opałowy w 2009 roku: 687
000 zł (do wszystkich szkół).

Wpłynął jeden protest który został oddalony- ESPPOL sa ul. Ordona 1 a,
01-237 Warszawa.

Rozprza, dn. 24.10.2008 r.
 
Dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr GZO.4310/2/2008 w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę oleju opałowego do szkół na terenie Gminy Rozprza.
Rozstrzygnięcie protestu
Protestujący:
ESPPOL SA
Adres siedziby- 01-237 Warszawa ul. Ordona 1 a
Adres korespondencyjny- 02-222 Warszawa Al. Jerozolimskie 181
 
Oprotestowany:
Gminny Zespół Oświaty w Rozprzy
Rynek Pisatowski 10
97-340 Rozprza


   
działając zgodnie z art. 183 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm.), informuje o rozstrzygnięciu protestu wniesionego na czynności  Zamawiającego podjęte w trakcie postępowania
o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na  dostawę oleju opałowego
do szkół na terenie Gminy Rozprza.
 
Rozstrzygnięcie protestu jest następujące:
 

Protest zostaje uznany za oddalony
 
 
UZASADNIENIE
 
Zamawiający po wnikliwej analizie czynności w postępowaniu i po uwzględnieniu argumentacji Protestującego postanowił, że protest uznał za oddalony.


 
W odpowiedzi na protest informujemy:
Ad.1 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy
o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i projekcie umowy umożliwiającego tzw. indeksację cen produktu proporcjonalnie do jego ceny hurtowej ogłaszanej na stronie internetowej producenta. Brak w/w zapisu rozumiemy (być może niesłusznie) jako oczekiwanie ceny stałej w okresie obowiązywania umowy. Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie , które są uzależnione od wahań ceny hurtowej narzucanych przez producenta. Specyfikacją branży paliw jest iż cena jest narzucana przez 2 producentów i często (nawet codziennie) się zmienia. Podtrzymanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji , co jest sprzeczne z zasadami  ustawy pzp określonymi w art. 7.
Ponadto warunek taki najprawdopodobniej jest niekorzystny dla zamawiającego, gdyż (wg naszych obserwacji kilku tegorocznych przetargów  zawierających ten wymóg ) powoduje podniesienie ceny ofertowej o przeszło 0,2 zł/1l celem zrekompensowania przyszłych, przypuszczalnych wahań ceny hurtowej producenta. Natomiast  minionym sezonie grzewczym faktycznie osiągane ceny oleju nie osiągały takich wielkości- czyli Zamawiający przepłacał w porównaniu do ceny indeksowanej. w przypadku 100 m 3 paliwa- może oznaczać stratę  Zamawiającego kilka –kilkanaście tysięcy złotych.
 
Odp. Nie przewiduje się indeksacji cen oleju opałowego.
 
Ad.2 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy
o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia umożliwiającego ocenę ofert według ceny w określonym sztywno dniu, który nie jest jednak dniem  składania ofert. Dla wykonawców  wygodniej jest gdy Zamawiający  dla oceny  ofert wymaga ceny z dnia wcześniejszego o 3-5 dni niż termin składania ofert, gdyż wtedy może zawczasu przygotować ofertę  i przesłać ją pocztą a nie sporządzać ją i doręczyć w dniu składania ofert. natomiast  dla oceny ofert nie ma to znaczenia.
Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie , które aby sporządzić i dostarczyć ofertę na czas zmuszone są do osobistego dowiezienia dokumentów. Podtrzymywanie takiego  wymogu  ogranicza zatem  swobodę konkurencji, gdyż faworyzuje firmy duże z dużą liczbą regionalnych przedstawicieli handlowych lub firmy znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie Zamawiającego, co jest sprzeczne z zasadami  ustawy Prawo Zamówień publicznych, określonymi w art.7.
 
Odp. Nie wyraża się zgody  na zmianę Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w powyższym zakresie. Nie narusza się tym samym  art. 7 Pzp.
 
Ad.3 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy o wprowadzenie zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i projekcie umowy umożliwiającego  tzw. mierzenie  ilości  sprzedanego oleju opałowego  w temperaturze 15 ° i na tej podstawie  wystawienie faktury.
Brak w/w zapisu rozumiemy (być może niesłusznie) jako oczekiwanie  rozliczeń w temperaturze rzeczywistej.
Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie , które dostarczając olej opałowy  przy temperaturze poniżej 15 ° (ponieważ z reguły większe dostawy  realizowane są w okresach obniżonej  temperatury) ponosiłaby  stratę w wysokości 1,5 % produktu na każdej dostawie. Podtrzymywanie  takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, co jest sprzeczne z zasadami ustawy pzp. określonymi w art. 7.
 
Odp. W opisie przedmiotu jest ujęty zapis „Przedmiot dostaw musi odpowiadać parametrom:
- wartość opałowa – > 42,6MJ/kg, - gęstość oleju – do 0,86 g/cm3 w temp. 15°C,- temperatura zapłonu – nie niższa niż 62°C,- zawartość siarki nie więcej niż 0,20%.
W związku z powyższym fakturowanie następować będzie  za dostarczony m 3  oleju opałowego w temperaturze referencyjnej 15 °, zgodnie z ustawą z dnia 23 stycznia 2004 r.  o podatku akcyzowym /Dz.U. z 2004 r. Nr 29 poz. 257 ze zm./ .
 
Ad.4 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy o zmianę zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i §2 ust. 1  projektu umowy z :
„Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamówioną przez Zamawiającego partię oleju opałowego w ciągu 24 godzin od chwili telefonicznego zgłoszenia zapotrzebowania, do szkoły wskazanej w zamówieniu”
na:
„Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć zamówioną przez Zamawiającego partię oleju opałowego w ciągu 48 godzin od chwili telefonicznego zgłoszenia zapotrzebowania, do szkoły wskazanej w zamówieniu”
Wymóg taki jest bardzo trudny do spełnienia przez firmy małe i średnie , które posiadają małą liczbę cystern lub ich baza znajduje się daleko od siedziby Zamawiającego.
Podtrzymywanie takiego wymogu ogranicza zatem swobodę konkurencji, gdyż firmy duże z dużą liczbą cystern lub firmy znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie Zamawiającego, co jest sprzeczne z zasadami Prawo zamówień publicznych, określonymi w art.7.
 
Odp. Nie wyraża się zgody  na zmianę Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz projektu umowy w powyższym zakresie. Nie narusza się tym samym  art. 7 Pzp.
 
Ad.5 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy o zmianę zapisu w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i §5 ust.3 projektu umowy z :
„Należność Wykonawcy zgodnie z wystawioną fakturą, zostanie przelana na konto wykonawcy …… w terminie 30 dni od daty dostarczenia faktury.”
Na:
„Należność Wykonawcy zgodnie z wystawioną fakturą, zostanie przelana na konto wykonawcy ………………………………………………………………………… w terminie 30 dni od daty dostarczenia towaru”.
Odp. Nie wyraża się zgody  na zmianę projektu umowy w powyższym zakresie.
 
Ad.6 Na podstawie art. 180 ust. 3 pkt.1  oraz art. 180 ust. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych wnosimy o wprowadzenie do projektu umowy zapisu:
„W przypadku niedotrzymania terminu płatności Wykonawca może wstrzymać się z realizacją dalszych dostaw cząstkowych i takie zachowanie Wykonawcy nie będzie traktowane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy”.
Nie wprowadzenie zapisu na podstawie art. 93 ust.1 pkt. 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych skutkować unieważnieniem  postępowania o udzielenie zamówienia.
 
Odp. Nie wyraża się zgody  na zmianę projektu umowy w powyższym zakresie.
 
Ponadto  w proteście:
1. Nie został wskazany adresat protestu, brak jest też opisu przedmiotu zamówienia, którego miałby dotyczyć protest.
2. Zmiany zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz wzoru umowy nie leżą w interesie Zamawiającego, w związku z tym w/w nie zostaną zmienione.
3. Data protestu tj. 14.10.2008 r. nie jest zgodna z ogłoszeniem przetargu na olej opałowy na dostawę oleju opałowego.
Zamieszczenie ogłoszenia w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę oleju opałowego do szkół na terenie Gminy Rozprza nastąpiło w dniu 22.10.2008 r.
 
POUCZENIE
Protestujący ma prawo do wniesienia odwołania do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zgodnie z art. 184 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -  Prawo zamówień publicznych w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia niniejszego protestu.
 
 
 
…………..………………………..
                                                                                                                     podpis kierownika
*) niewłaściwe skreślić
 
 

  
O G Ł O S Z E N I E
Wójt Gminy Rozprza, 97-340 Rozprza, Aleja 900-lecia 3,
ogłasza 
przetarg nieograniczony
zgodnie z art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych ( t.j. z 2007 r. Dz. U. z 2007 roku Nr 233, poz. 1655) na realizację zadania:

„DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO DLA SZKÓŁ Z TERENU GMINY ROZPRZA”



1. Termin realizacji zamówienia od dnia zawarcia umowy do 31-12-2009 roku.

2. Przedmiotem zamówienia jest:

„DOSTAWA OLEJU OPAŁOWEGO DLA SZKÓŁ Z TERENU GMINY ROZPRZA”
3. W postępowaniu mogą wziąć udział oferenci, którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 i nie są wykluczeni na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2007 r. Nr 233, poz. 1655 z póź. zm.) oraz spełniają wymogi zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

4. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można otrzymać:
Gminny Zespół Oświaty w Rozprzy, Rynek Piastowski 10, 97-340 Rozprza
lub w wersji elektronicznej na stronie:
www.rozprza.pl, lub www.bip.rozprza.pl

5. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

6. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.

7. Oferent związany jest z ofertą 30 dni od daty złożenia.

8. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu / zamkniętej kopercie / zaadresowanej na adres:
Urząd Gminy w Rozprzy
Al.900 - lecia 3
97-340 Rozprza
pokój nr 13 (sekretariat) I piętro
do dnia 05-11-2008 roku, do godz. 10.00.

i oznakowanej:
 
Oferta na przetarg nieograniczony ”Dostawa oleju opałowego dla  szkół”. Nie otwierać do dnia 05.11.2008r.do godz. 10.30
 
9. Warunkiem udziału w przetargu jest wniesienie wadium do dnia 05.11.2008 r. do godz.10:00 w wysokości 7.000,- zł (słownie: siedem tysięcy zł) przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Rozprzy.
10. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest:
imię nazwisko: Edyta Łukasik, Kierownik Gminnego Zespołu Oświaty w Rozprzy
Rynek Piastowski 10, 97-340 Rozprza
tel. (0-44) 6 158 900


11.Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej na dostawę przedmiotu zamówienia.


Wójt Gminy Rozprza
Ryszard Witek

Rozprza 22 października  2008


Załączniki:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pobierz treść specyfikacji (120kB) plik






Opublikował: Dorota Grzejdziak - Cichosz (22 października 2008, 21:41:50)

Ostatnia zmiana: Dorota Grzejdziak - Cichosz (13 listopada 2008, 13:26:12)
Zmieniono: Rozstrzygnięcie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 730

wersja do zapisu wersja do druku