Uchwała nr IV/21/2011 Rady Gminy w Rozprzy z dnia 25 lutego 2011 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rozprza na rok 2011
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.
U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę
o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235,
art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240
z późn. zm.)
Rada Gminy w Rozprzy uchwala, co
następuje:
§1. Ustala się dochody
budżetu w wysokości – 27.983.318,00 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości – 26.921.086,00
zł,
2) majątkowe w wysokości – 1.062.232,00
zł, zgodnie z Załącznikiem nr 1.
§ 2. Ustala się wydatki
budżetu w wysokości - 31.623.724,00 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości - 26.351.124,00
zł,
2) majątkowe w wysokości – 5.272.600,00
zł, zgodnie z Załącznikiem nr 2.
§ 3. Ustala się limity
wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2011 zgodnie
z Załącznikiem nr 3.
§ 4. W budżecie tworzy się
rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 42.131,00
zł,
2) celową w wysokości – 57.000,00
zł z przeznaczeniem na zarządzanie
kryzysowe.
§ 5. Deficyt budżetu w wysokości – 3.640.406,00
zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w
kwocie – 2.808.979,00
zł,
2) zaciąganych pożyczek w
kwocie – 831.427,00
zł.
§ 6. Ustala się łączną kwotę
przychodów budżetu w wysokości – 5.622.236,76 zł oraz łączną kwotę rozchodów
budżetu w wysokości – 1.981.830,76 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 7. 1.Ustala się limity
zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego
deficytu budżetu –
w kwocie – 1.500.000,00 zł,
2) sfinansowanie planowanego
deficytu budżetu
– w kwocie – 3.640.406,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych
pożyczek i kredytów
– w kwocie – 1.981.830,76 zł,
4) wyprzedzające finansowanie działań
finansowanych ze środków pochodzących
z budżetu Unii Europejskiej
– w kwocie – 831.427,00 zł.
2. Ustala się limit na
obsługę długu z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie:
–
520 000,00 zł
§ 8. Ustala się dochody w kwocie – 125.000,00 zł z
tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w
kwocie – 125.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie
przeciwdziałania narkomanii.
§ 9. Zestawienie planowanych
kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy stanowi Załącznik nr 5.
§ 10. Ustala się:
1) plan przychodów i kosztów
samorządowego zakładu budżetowego gminy zgodnie z Załącznikiem nr 6.
2) plan dochodów i wydatków
dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych zgodnie
z Załącznikiem nr 7.
§ 11. Upoważnia się Wójta
Gminy do:
1) zaciągania kredytów i
pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
a) sfinansowanie przejściowego
deficytu budżetu –
w kwocie - 1.500.000,00 zł,
b) sfinansowanie planowanego
deficytu budżetu – w kwocie - 3.640.406,00 zł,
c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie
- 1.981.830,76 zł,
d) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej –
w kwocie – 831.427 zł,
2) do dokonywania innych zmian
w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z
wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
a) dokonywania zmian w ramach działu w zakresie środków
przeznaczonych na wynagrodzenia wraz z pochodnymi nie powodując zwiększenia
wielkości ogólnej kwoty zaplanowanej w budżecie gminy na wyżej wymienione
wydatki,
b)
dokonywania przeniesień
planu wydatków pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi w ramach działu, które nie
spowodują całkowitego odstąpienia od finansowania w danym roku budżetowym
zadania inwestycyjnego oraz nie spowodują utworzenia nowego zadania inwestycyjnego;
3) przekazania kierownikom
jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków;
4) przekazania kierownikom
innych jednostek organizacyjnych Gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w
planie wydatków;
5) lokowania wolnych środków
budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący
obsługę budżetu.
§ 12. Wykonanie Uchwały
powierza się Wójtowi Gminy.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie
z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji w Dzienniku
Urzędowym Województwa Łódzkiego.
Przewodniczący Rady Gminy /-/Tomasz Gemel
załącznik 1 (90kB)
załącznik 2 (977kB)
załącznik 3 (25kB)
załącznik 4 (20kB)
załącznik 5 (20kB)
załącznik 6 (22kB)
załącznik 7 (19kB)
|