Uchwała nr VI/19/07 Rady Gminy Rozprza z dnia 30 marca 2007 w sprawie uchwalenia gminnego programu profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2007 rok.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; Dz.U. z 2002 r. Nr 23, poz.220; Nr 62 poz.558; Nr 113, poz.984; Nr 214, poz.1086; z 2003 r. Nr 80, poz.717; Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102 poz.1055; Nr 116, poz. 1203; Nr 153, poz.1271; Nr 214, poz.1806; z 2005 r. Nr 172, poz.1441; Nr 175, poz.1457; z 2006 r. Nr 17, poz.128; Nr 181, poz.1337) oraz art.41 ust.2 i 5 ustawy z dnia 28 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz.1231; Dz.U. Nr 167, poz.1372; z 2003 r. Nr 80, poz.719; Nr 122, poz.1143; z 2004 r. Nr 29, poz.257; Nr 99, poz.1001; Nr 152, poz.159; Nr 273, poz.2703; z 2005 r. Nr 23, poz.186; Nr 132, poz.1110, Nr 155, poz.1298; Nr 179, poz.1485; z 2006 r. Nr 170, poz.1217; Nr 171, poz.1225; Nr 220, poz.1600)
Rada Gminy w Rozprzy uchwala,
co następuje:
§ 1 Uchwala się gminny
program profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych
na rok 2007
w
brzmieniu
ustalonym
w
załączniku
do
niniejszej
uchwały.
§ 2 Wykonanie uchwały
powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3 Uchwala wchodzi w życie
z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Gminy
Tomasz
Odrzywół
Załącznik
do
Uchwały Nr VI/19/07
Rady
Gminy w Rozprzy
z
dnia 30 marca 2007 roku
________________________________________________________________________
G
m i n n y p r o g r a m
profilaktyki
i rozwiązywania problemów
alkoholowych
w gminie Rozprza
na
2007 rok
___________________________________________________________________________
Spis
treści:
Wstęp
………………………………………………………………………….… 3
Część
I. Diagnoza uzależnienia ………………..………………………………… 4
Część
II. Cele strategiczne programu …….……………………………….…..….
6
Część
III. Sposoby realizacji celów programu ……………...………..…..….……6
Część
IV. Zasady wynagradzania Komisji ………………...………..…..….……
9
Część
V. Harmonogram zadań przewidzianych do realizacji w 2007 roku ……..
10
Część
VI. Preliminarz kosztów …………………………………………………..13
Wstęp.
Gminny
Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w
Rozprzy
określa lokalne działania w zakresie profilaktyki oraz
minimalizacji szkód społecznych i
indywidualnych wynikających z nadużywania alkoholu.
Program,
opierający się na wytycznych Państwowej Agencji Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych oraz Narodowym programie Profilaktyki i
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, jest wynikiem woli
samorządu lokalnego odpowiedzialnego za zdrowie fizyczne i
psychiczne mieszkańców, właściwe wychowanie młodego
pokolenia oraz ład i porządek publiczny.
Podstawy prawne działań
związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów
alkoholowych to:
ustawa
z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i
przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2002 r. Nr
147, poz.1231 z późn.zm.),
ustawa
z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U. z
2005 r. Nr 179, poz.1485 z późn.zm.),
ustawa
z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
(Dz.U. z 2005 r. Nr 180, poz.1493).
Zgodnie
z art.41
ust.1
cyt. ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi – „prowadzenie działań związanych z profilaktyką
i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji
społecznej osób uzależnionych od alkoholu należy do zadań
własnych gminy”.
W szczególności zadania te
obejmują:
zwiększenie
dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób
uzależnionych od alkoholu,
udzielanie
rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy
psychospołecznej i prawnej, a szczególności ochrony przed
przemocą w rodzinie,
prowadzenie
profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w
zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i
przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i
młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a
także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w
pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i
socjoterapeutycznych,
wspomaganie
działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych,
służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych,
podejmowanie
interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w
art.131
i art.15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze
oskarżyciela publicznego,
wspieranie
zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów
integracji społecznej.
Realizacja
powyższych zadań jest prowadzona w postaci Gminnego
Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
uchwalanego corocznie przez Radę Gminy w Rozprzy (art.41
ust.2),
stanowiącego część strategii rozwiązywania problemów
społecznych.
Zgodnie
z art.41
ust.3
– Wójt powołuje Gminną Komisję ds. Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych, której zadania obejmują w
szczególności inicjowanie działań w zakresie
określonym w art.41
ust.1
oraz podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia
o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku
poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
Gminna Komisja Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych wydaje opinie dotyczące zgodności
lokalizacji punktów sprzedaży napojów alkoholowych z
uchwałą Rady Gminy Nr IV/34/93 z dnia 27 sierpnia 1993 r. w sprawie
określenia zasad usytuowania punktów sprzedaży napojów
alkoholowych – w drodze postanowień, stanowiące warunek
wydania zezwolenia przez wójta gminy na prowadzenia sprzedaży
napojów alkoholowych (zgodnie z art.18 ust. 1 i 3a
ustawy).
W
celu pozyskania środków finansowych na realizację zadań
gmina pobiera opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż
napojów alkoholowych (art.182).
Gminny
Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
na 2007 rok
jest realizowany przez Gminną Komisję ds. Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych, Ośrodek Pomocy Społecznej i Pełnomocnika Wójta
ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Część
I. Diagnoza uzależniania.
Na podstawie informacji Państwowej
Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych szacuje się, że
w Polsce jest około 80 000 osób z problemem alkoholowym.
Uzależnienie rozpoznaje się wówczas, kiedy występują co
najmniej trzy spośród poniżej wymienionych objawów:
silne
pragnienie lub poczucie przymusu spożywania alkoholu („głód
alkoholu”),
brak
zdolności kontrolowania zachowań związanych z piciem alkoholu,
tzn. nieunikanie rozpoczęcia picia alkoholu, trudności w piciu do
wcześniej założonego poziomu, trudności w zakończeniu picia,
zmieniona
(najczęściej zwiększona) tolerancja alkoholu (tzw. „mocna
głowa”) – ta sama dawka alkoholu nie przynosi oczekiwanego
efektu, pojawia się stopniowa konieczność zwiększania dawek
wypijanego alkoholu,
występowanie
objawów abstynencyjnych w sytuacji obniżenia poziomu
alkoholu we krwi,
postępujące
zaniedbywanie sfer życia rodzinnego i towarzyskiego na rzecz
zdobywania i picia alkoholu oraz odwracanie następstw picia,
uporczywe
kontynuowanie picia alkoholu mimo świadomości szkód.
Podobnie
jak w latach poprzednich, tegoroczny Program
oparty
jest na informacjach pozyskanych z następujących źródeł:
Urząd
Gminy w Rozprzy,
Posterunek
Policji w Rozprzy;
Ośrodek
Pomocy Społecznej w Rozprzy;
Ośrodki
Zdrowia w Rozprzy i Niechcicach,
Gimnazja
w Rozprzy i Niechcicach.
Informacje
z Urzędu Gminy.
Uchwałą Nr IV/33/93 z dnia 27
sierpnia 1993 r. – Rada Gminy określiła limit punktów
sprzedaży napojów alkoholowych – z wyłączeniem piwa
przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży – na 64.
Według stanu na 31.01.2007 r.
liczba punktów sprzedaży wynosi 54. Zatem jeden punkt
sprzedaży alkoholu przypada na 224 statystycznych mieszkańców
gminy, a odniesieniu do populacji osób dorosłych – 168
osób. Biorąc pod uwagę ogólną liczbę zezwoleń
(125), najwięcej zezwoleń – 52 – wydano na sprzedaż napojów
zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa; 46 – na sprzedaż
napojów zawierających od 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem
piwa) oraz 27 – na sprzedaż napojów zawierających powyżej
18 % alkoholu. 98 % zezwoleń wydano na sprzedaż napojów
alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
Informacje
z Policji.
W 2006 roku policja interweniowała
w 186 przypadkach naruszania prawa i porządku publicznego, z czego
111 miało związek z nadużywaniem alkoholu, co stanowi blisko 60 %
ogółu interwencji policji.
Informacje
z Ośrodka Pomocy Społecznej.
Zgodnie z art.7 pkt 13 ustawy z
dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2004 r.
Nr 64, poz.593 z późn. zm.) alkoholizm jest jedną z
dysfunkcji, z powodu których można udzielić pomocy.
Pracownicy Ośrodka Pomocy
Społecznej w roku 2006 pracowali z 21 rodzinami, w których
występuje problem alkoholizmu. W rodzinach tych wychowuje się 36
dzieci. Wysokość świadczeń wypłaconych dla ww. rodzin wyniosła
13.166 zł. Stosuje się tu również pomoc rzeczową w celu
zmniejszenia prawdopodobieństwa wydatkowania przyznanej pomocy na
zakup alkoholu.
Informacje
z Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej
Z danych Niepublicznych Zakładów
Opieki Zdrowotnej w Rozprzy i Niechcicach wynika, iż odnotowano 145
przypadków osób leczonych z powodu choroby alkoholowej,
jak również przypadki pacjentów leczonych z powodu
powikłań choroby alkoholowej, tj.: padaczka alkoholowa (19 osób),
marskość wątroby (14 osób) oraz przewlekłe zapalenie
trzustki (12 osób).
Informacje
ze szkół.
Wśród 161 uczniów
Gimnazjum w Rozprzy i Niechcicach zostały przeprowadzone ankiety
dotyczące problemów związanych z używkami, z których
wynika, że:
20
% uczniów nie miało kontaktu z alkoholem, papierosami
ani narkotykami;
62
% uczniów jest po inicjacji alkoholowej;
5,6
% uczniów przyznało się do zażywania narkotyków;
82
%
uczniów
potwierdza,
że
największy
wpływ
na
pierwszy
kontakt
z
używkami mają koledzy ze szkoły i podwórka;
20
% uczniów przyznaje się do palenia papierosów;
61
% uczniów jest zdania, że na terenie szkoły zdarzają się
przypadki palenia papierosów;
25
% uczniów wie, gdzie można kupić określony rodzaj
narkotyków;
18
% uczniów posiada informacje dotyczące sprzedaży narkotyków
w obrębie szkoły;
43
% uczniów podaje, że ich rodzice nie wiedzą o tym, że ich
dzieci spożywają alkohol;
32
% uczniów kupuje alkohol w sklepie i nie ma z tym żadnych
trudności; zaledwie w kilku przypadkach sprzedawca poprosił o
okazanie dowodu tożsamości;
65
% uczniów deklaruje, że wie gdzie szukać pomocy dla osoby
uzależnionej;
w
10 % rodzin może występować uzależnienie od alkoholu
przynajmniej jednego z rodziców.
Rozmiar występujących problemów
społecznych związanych z nadużywaniem alkoholu tworzy szereg
zagrożeń dla właściwego funkcjonowania społecznego
i ekonomicznego naszej gminy oraz bezpieczeństwa jej
mieszkańców.
Część
II. Cele strategiczne programu.
Jak wskazuje przeprowadzona
diagnoza uzależnienia, problemy alkoholowe stanowią poważne
wyzwanie dla naszej gminy, która corocznie podejmuje szereg
działań mających na celu zapobieganie oraz zmniejszenie szkód
społecznych z nich wynikających, a tym samym wyznaczenie
priorytetów działań.
W
założeniu na 2007 rok celami strategicznymi są:
Zapobieganie
powstawaniu
problemów
związanych
z
nadużywaniem
alkoholu
i
innych
środków psychoaktywnych, w szczególności przez
dzieci i młodzież.
Ograniczenie
zaburzeń życia rodzinnego i społecznego wywołanych nadużywaniem
alkoholu oraz przemocą domową.
Zmniejszenie
uszkodzeń zdrowia spowodowanych nadużywaniem alkoholu i innych
środków psychoaktywnych.
Ograniczenie
liczby przypadków łamania prawa przez nietrzeźwych
kierowców oraz na rynku alkoholowym.
Część
III. Sposoby realizacji celów programu.
Cel
1.
Zapobieganie
powstaniu problemów związanych z nadużywanie alkoholu i
innych
środków
psychoaktywnych, w szczególności przez dzieci i młodzież.
Sposób
realizacji:
Realizacja
programów profilaktycznych w szkołach, przeznaczonych dla
uczniów, rodziców i nauczycieli oraz prowadzenie
działań informacyjno-edukacyjnych związanych z problematyką
alkoholową – prowadzenie konkursów, imprez
profilaktycznych (z udziałem różnych środowisk: młodzież,
rodzice, wychowawcy, sprzedawcy napojów alkoholowych,
kierowcy).
Organizowanie
przez szkoły różnych form pozalekcyjnych zajęć
sportowych.
Działalność
Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
w zakresie zobowiązania do leczenia odwykowego, tj.:
a) przyjęcie wniosku o
przypadku nadużywania alkoholu, z jednoczesnym
wystąpieniem
przesłanek z art.24 ustawy o wychowaniu w
trzeźwości
i
przeciwdziałaniu alkoholizmowi, tj.: rozkład życia
rodzinnego, demoralizacja
małoletnich,
uchylanie się od pracy albo systematyczne zakłócanie
spokoju lub
porządku
publicznego,
b) wezwanie na rozmowę osoby,
co do której wpłynął wniosek, i pouczenie jej
o
konieczności zaprzestania działań wymienionych w art.24
i/lub poddania się
leczeniu
odwykowemu,
c) jeśli osoba wezwana nie
zgodzi się dobrowolnie poddać leczeniu, a wstępne
czynności
przeprowadzone w sprawie uzasadniają kontynuowanie postępowania
–
skierowanie ww. osoby na
badanie przez biegłego w celu wydania opinii
w
przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania rodzaju zakładu
leczniczego
(art.25
cyt. ustawy),
d) przygotowanie dokumentacji
związanej z postępowaniem sądowym wraz z opinią
wydaną
przez biegłego (art.26 ust. 3),
e) złożenie wniosku o
wszczęcie postępowania do Sądu Rejonowego w Piotrkowie
Trybunalskim
(art. 26 ust. 3).
Do dokumentacji należą:
- opinie wydane przez
biegłych,
- protokół z rozmowy
z osobą zgłaszającą przypadek nadużywania alkoholu,
- protokół z rozmowy
z osobą uzależnioną od alkoholu,
-
dokumenty pochodzące z wywiadu środowiskowego,
-
inne informacje, tj.: z policji, ze szkoły i inne.
Postanowienie o zobowiązaniu do leczenia odwykowego
zapada w trybie
nieprocesowym (art.26 ust.2 cyt. ustawy) i nie nosi charakteru
wyroku sądowego
– sankcji karnej.
Upowszechnianie
wiedzy o szkodliwości spożywania i nadużywania alkoholu oraz
promowanie zdrowego stylu życia poprzez realizację programów
i zajęć profilaktycznych, organizowanie imprez środowiskowych,
akcji, kampanii profilaktycznych.
Cel
2.
Ograniczenie
zaburzeń
życia
rodzinnego
i
społecznego wywołanych nadużywaniem
alkoholu
oraz przemocą domową.
Sposób
realizacji:
Udzielanie
pomocy psychologicznej – doraźnej i interwencyjnej – osobom
uzależnionym
i
członkom
ich
rodzin
w Punkcie
Konsultacyjnym
w
Rozprzy
w
zakresie:
- uzależnień od alkoholu,
- uzależnień od narkotyków,
- trudności wychowawczych,
- przemocy w rodzinie,
- zagadnień prawnych,
- motywowania osób
uzależnionych do podjęcia leczenia odwykowego,
- pomocy osobom współuzależnionym,
- motywowania osób pijących
ryzykownie do zmiany szkodliwego wzorca picia,
- rozpoznawania zjawiska
przemocy domowej, udzielania wsparcia i informacji
o
możliwości uzyskania pomocy,
-
inicjowania interwencji w przypadku diagnozy przemocy domowej.
Prowadzenie
działań interwencyjno – konsultacyjnych dla osób
uzależnionych oraz osób doświadczających przemocy poprzez:
a) wzmocnienie działań,
służących zwiększeniu aktywności policji i pomocy
społecznej,
na rzecz ochrony rodzin przed przemocą,
b) prowadzenie działalności
edukacyjnej w zakresie:
-
procedury „Niebieska Karta”,
-
dostępnych zasobów instytucjonalnych i osobowych,
c) podnoszenie kompetencji w
zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
d) zawiązanie lokalnej koalicji
trzeźwościowej składającej się z przedstawicieli:
- Rady
Gminy,
-
Ośrodka Pomocy Społecznej,
-
Komisariatu Policji,
-
Punktu Konsultacyjnego,
-
Ośrodków Zdrowia,
-
Szkół,
-
Kościoła.
Wspieranie
działalności świetlic opiekuńczo-wychowawczych w Milejowie,
Niechcicach i Lubieniu, polegające na:
częściowe
pokrycie kosztów związanych z remontem i adaptacją lokalu
komunalnego na potrzeby świetlic;
częściowe
pokrycie kosztów związanych z wyposażeniem świetlic;
pokrycie
kosztów wynagrodzeń kierowników
–
wychowawców
świetlic w zakresie profilaktyki alkoholowej.
Współpraca
z Poradnią dla Osób z Problemami Alkoholowymi w Piotrkowie
Trybunalskim w zakresie przekazania materiałów edukacyjnych
o treści profilaktycznej.
Cel
3.
Zmniejszenie
uszkodzeń zdrowia spowodowanych nadużywaniem alkoholu
i
innych środków psychoaktywnych.
Sposób
realizacji:
Podejmowanie
czynności zmierzających do orzeczenia przez Sąd o zastosowaniu
wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się
leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
Udostępnianie
pomocy psychologicznej dla osób uzależnionych.
Cel
4.
Ograniczenie
liczby przypadków łamania prawa przez nietrzeźwych
kierowców
oraz
na rynku alkoholowym.
Sposób
realizacji:
Podejmowanie
działań skierowanych do przedsiębiorców i sprzedawców
napojów alkoholowych oraz działań kontrolnych i
interwencyjnych w zakresie przestrzegania sprzedaży alkoholu osobom
poniżej 18 roku życia.
W
przypadku naruszenia przepisów określonych w art. 131
i art.15 ustawy w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim
lub nietrzeźwym oraz w przypadku złamania zakazu promocji i reklamy
napojów alkoholowych – gmina może podejmować interwencje
oraz
występować przed sądem jako oskarżyciel publiczny, czyli
skierować sprawy bezpośrednio do sądu z pominięciem prokuratora.
Postępowanie w tym zakresie prowadzone jest na podstawie przepisów
o postępowaniu karnym.
Kontrolowanie
punktów sprzedaży napojów alkoholowych w zakresie
przestrzegania zasad korzystania z zezwolenia.
Działalność
na rzecz przeciwdziałania nietrzeźwości kierowców i
bezpieczeństwa w miejscach publicznych.
Część
IV. Zasady wynagradzania Komisji.
Zgodnie
z art.41
ust.5
ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2002 r.
Nr 147, poz.1231 z późn.zm.) – określa się
wynagrodzenie dla Przewodniczącego oraz dla każdego członka
Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w
wys.12 % minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2007 r. (Dz.U. z 2006
r. Nr 171, poz.1227).
Wynagrodzenie,
określone w pkt 1, przysługuje za każdy dzień pracy w
posiedzeniach Komisji.
Część
V. Harmonogram zadań do realizacji w 2007 roku.
Lp.
Zadanie
Realizator/współrealizator
zadania
Szacunkowy
koszt (w zł)
Przewidywany
okres
realizacji
1.
Działalność
Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w
Rozprzy
• Gminna
Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych
9.500
cały
rok
2.
Pomoc
psychologiczna osobom uzależnionym i członkom ich rodzin w
Punkcie Konsultacyjnym w Rozprzy.
• psychologowie
(3 osoby)
15.000
cały
rok
3.
Wspieranie
działalności świetlic opiekuńczo-wychowawczych w:
a/ Milejowie
b/ Niechcicach
c/ Lubieniu
• Ośrodek
Pomocy Społecznej
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych
30.000
cały
rok
4.
Remont lokalu
dla młodzieży w Magdalence
• Urząd
Gminy
5.000
cały
rok
5.
Realizacja
programów profilaktycznych i innych działań
w
szkołach:
a) Gimnazjum w Rozprzy
- konkurs plastyczny o tematyce
profilaktycznej dla
wszystkich uczniów
szkoły,
b) Zespół
Szkolno-Gimnazjalny w Niechcicach
- „Jak przeciwdziałać
uzależnieniom ?” – szkolenie dla
30 nauczycieli
c) Szkoła Podstawowa w Milejowie
- „Domowi Detektywi” dla 25
uczniów,
- „Dom bez przemocy” dla 30
uczniów kl.III i IV,
d) Szkoła Podstawowa w Mierzynie
- program edukacji antynikotynowej
dla uczniów klas I – III
e) Szkoła Podstawowa w Straszowie
- „Domowi Detektywi” dla 22
uczniów kl. IV
- „Zanim spróbujesz”
dla 24 ucziów kl.VI
f) Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi
- zajęcia edukacyjne o
profilaktyce o tematyce
profilaktycznej
„Dokonujemy wyborów” dla 30 uczniów
• Gimnazjum
w Rozprzy
• PROFESJA CKK Łódź
• Szkoła Podstawowa w Milejowie
• Poradnia Pedagogiczo –
Psychologiczna
w Piotrkowie Tryb.
• Szkoła Podstawowa w Mierzynie
• Szkoła Podstawowa w Straszowie
• Szkoła
Podstawowa w Nowej Wsi
700
300
400
400
300
400
400
200
listopad
wrzesień
IV
– VI, IX – XII
maj
kwiecień
maj
marzec
maj
6.
List do
sprzedawcy „Nie sprzedawaj alkoholu …” – akcja skierowana
do sprzedawców alkoholu na terenie gminy
•
Gminna
Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych
• Gimnazjum
w Rozprzy i Niechcicach
1.500
wrzesień
- październik
7.
Współpraca
z Poradnią dla Osób z Problemami Alkoholowymi w Piotrkowie
Tryb. (zakup i przekazanie materiałów profilaktycznych)
• Gminna
Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych
400
marzec
8.
IV Dni Rozprzy
(stoisko profilaktyki)
• Gminna
Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych
4.000
czerwiec
9.
Obóz
profilaktyczny dla młodzieżowych Drużyn pożarniczych OSP w
Rozprzy
•
Zarząd
Oddziału Gminnego Związku
Ochotniczych
Straży Pożarnych RP
w
Rozprzy
6.000
lipiec
- sierpień
10.
Obóz
profilaktyczny dla 40 - 50 dzieci
• wyłoniony w drodze przetargu
30.000
czerwiec
- lipiec - sierpień
11.
Bieg
Kasztelański „Ku
trzeźwości”
• Ludowe
Zespoły Sportowe
4.000
październik
12.
Turniej
Mikołajkowy w Halową Piłkę Nożną
dla mieszkańców
gminy
• Ludowe
Zespoły Sportowe
2.500
grudzień
13.
„Trzeźwy
kierowca” – akcja na rzecz profilaktyki
i
bezpieczeństwa mieszkańców gminy
•
Gminna
Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych
• Posterunek
Policji w Rozprzy
1.500
sierpień
14.
Zakup materiałów edukacyjnych dla szkół
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych
1.000
cały
rok
15.
Udział dzieci
w filmie edukacyjnym
•
Gminna
Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych
1.500
cały
rok
R
a z e m :
115.000
5.
Realizacja
programów profilaktycznych i innych działań
w
szkołach:
a) Gimnazjum w Rozprzy
- konkurs plastyczny o tematyce
profilaktycznej dla
wszystkich uczniów
szkoły,
b) Zespół
Szkolno-Gimnazjalny w Niechcicach
- „Jak przeciwdziałać
uzależnieniom ?” – szkolenie dla
30 nauczycieli
c) Szkoła Podstawowa w Milejowie
- „Domowi Detektywi” dla 25
uczniów,
- „Dom bez przemocy” dla 30
uczniów kl.III i IV,
d) Szkoła Podstawowa w Mierzynie
- program edukacji antynikotynowej
dla uczniów klas I – III
e) Szkoła Podstawowa w Straszowie
- „Domowi Detektywi” dla 22
uczniów kl. IV
- „Zanim spróbujesz”
dla 24 ucziów kl.VI
f) Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi
- zajęcia edukacyjne o
profilaktyce o tematyce
profilaktycznej „Dokonujemy wyborów” dla 30
uczniów
• Gimnazjum
w Rozprzy
• PROFESJA CKK Łódź
• Szkoła Podstawowa w Milejowie
• Poradnia Pedagogiczo –
Psychologiczna
w Piotrkowie Tryb.
• Szkoła Podstawowa w Mierzynie
• Szkoła Podstawowa w Straszowie
• Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi
Zadanie
Realizator/współrealizator
zadania
Szacunkowy
koszt (w zł)
Przewidywany
okres
realizacji
1.
Działalność
Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w
Rozprzy
• Gminna
Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych
5.000,00
cały
rok
2.
Wspieranie
działalności świetlic opiekuńczo-wychowawczych w:
a/ Milejowie
b/ Niechcicach
c/ Lubieniu
• Ośrodek
Pomocy Społecznej
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych
26.136,63
cały
rok
3.
Remont lokalu
dla młodzieży w Magdalence
• Urząd
Gminy
5.000,00
cały
rok
4.
Obóz
zimowy w Głuchołazach dla 40 uczniów Szkół
Podstawowych w Rozprzy, Mierzynie i Straszowie oraz Gimnazjum w
Rozprzy
• Gminny
Szkolny Związek Sportowy
6.000,00
luty
5.
VIII Gminna
Spartakiada 6-latków „Chcemy być silni i zdrowi” dla
6-latków z terenu Gminy
• Szkoła
Podstawowa w Rozprzy
500,00
czerwiec
6.
Ogólnopolska Kampania Profilaktyczna „Zachowaj Trzeźwy
Umysł”
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych
• Fundacja „Trzeźwy Umysł”
Stowarzyszenie Producentów
i Dziennikarzy Radiowych w Poznaniu
2.500,00
cały
rok
7.
Zakup filmowego
pakietu edukacyjnego dla szkół
•
Gminna
Komisja ds. Rozwiązywania
Problemów
Alkoholowych
300,00
marzec
R
a z e m :
45.463,63
Część
VI. Preliminarz kosztów Gminnego Programu Profilaktyki
i
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rozprzy
na
2007 rok.
Dział
851. Ochrona zdrowia
Rozdział
§
Treść
Plan
na 2007
4170
Wynagrodzenie
Komisji
Wynagrodzenie
psychologów udzielających pomocy osobom uzależnionym i
współuzależnionym.
Programy
profilaktyczne w szkołach
27.000
4110
ZUS
3.500
4120
FP
500
4210
Wydatki
rzeczowe
18.200
4300
Usługi
pozostałe
59.300
4370
Opłaty
za usługi telefonii stacjonarnej
1.000
4410
Delegacje
służbowe
500
4700
Szkolenia
pracowników
2.500
4740
Zakup
materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego
i
urządzeń kserograficznych
1.500
4750
Zakup
akcesoriów komputerowych, programów i licencji
1.000
R
a z e m : 115 000
|
Opublikował: Jan Adminowicz (24 kwietnia 2008, 12:28:35)
Ostatnia zmiana: Jan Adminowicz (30 kwietnia 2008, 15:23:07) Zmieniono: zmieniono trescrejestr zmian tej informacji » Liczba odsłon: 1375 |
|