W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna  >  Uchwały


Uchwała nr VI/19/07
Rady Gminy Rozprza
z dnia 30 marca 2007

w sprawie uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2007 rok.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; Dz.U. z 2002 r. Nr 23, poz.220; Nr 62 poz.558; Nr 113, poz.984; Nr 214, poz.1086; z 2003 r. Nr 80, poz.717; Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102 poz.1055; Nr 116, poz. 1203; Nr 153, poz.1271; Nr 214, poz.1806; z 2005 r. Nr 172, poz.1441; Nr 175, poz.1457; z 2006 r. Nr 17, poz.128; Nr 181, poz.1337) oraz art.41 ust.2 i 5 ustawy z dnia 28 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz.1231; Dz.U. Nr 167, poz.1372; z 2003 r. Nr 80, poz.719; Nr 122, poz.1143; z 2004 r. Nr 29, poz.257; Nr 99, poz.1001; Nr 152, poz.159; Nr 273, poz.2703; z 2005 r. Nr 23, poz.186; Nr 132, poz.1110, Nr 155, poz.1298; Nr 179, poz.1485; z 2006 r. Nr 170, poz.1217; Nr 171, poz.1225; Nr 220, poz.1600)


Rada Gminy w Rozprzy uchwala, co następuje:

§ 1 Uchwala się gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2007 w brzmieniu ustalonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3 Uchwala wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Gminy
Tomasz Odrzywół





Załącznik do Uchwały Nr VI/19/07 Rady Gminy w Rozprzy z dnia 30 marca 2007 roku
________________________________________________________________________
G m i n n y p r o g r a m
profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych w gminie Rozprza
na 2007 rok ___________________________________________________________________________

Spis treści:
Wstęp ………………………………………………………………………….… 3
Część I. Diagnoza uzależnienia ………………..………………………………… 4
Część II. Cele strategiczne programu …….……………………………….…..…. 6
Część III. Sposoby realizacji celów programu ……………...………..…..….……6
Część IV. Zasady wynagradzania Komisji ………………...………..…..….…… 9
Część V. Harmonogram zadań przewidzianych do realizacji w 2007 roku …….. 10
Część VI. Preliminarz kosztów …………………………………………………..13
Wstęp.
Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rozprzy określa lokalne działania w zakresie profilaktyki oraz minimalizacji szkód społecznych i indywidualnych wynikających z nadużywania alkoholu. Program, opierający się na wytycznych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Narodowym programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, jest wynikiem woli samorządu lokalnego odpowiedzialnego za zdrowie fizyczne i psychiczne mieszkańców, właściwe wychowanie młodego pokolenia oraz ład i porządek publiczny. Podstawy prawne działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych to: ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz.1231 z późn.zm.), ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U. z 2005 r. Nr 179, poz.1485 z późn.zm.), ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz.U. z 2005 r. Nr 180, poz.1493).
Zgodnie z art.41 ust.1 cyt. ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi – „prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu należy do zadań własnych gminy”.
W szczególności zadania te obejmują: zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu, udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie, prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych, wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych, podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art.131 i art.15 ustawy oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego, wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie centrów integracji społecznej.
Realizacja powyższych zadań jest prowadzona w postaci Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, uchwalanego corocznie przez Radę Gminy w Rozprzy (art.41 ust.2), stanowiącego część strategii rozwiązywania problemów społecznych.
Zgodnie z art.41 ust.3 – Wójt powołuje Gminną Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, której zadania obejmują w szczególności inicjowanie działań w zakresie określonym w art.41 ust.1 oraz podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego. Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wydaje opinie dotyczące zgodności lokalizacji punktów sprzedaży napojów alkoholowych z uchwałą Rady Gminy Nr IV/34/93 z dnia 27 sierpnia 1993 r. w sprawie określenia zasad usytuowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych – w drodze postanowień, stanowiące warunek wydania zezwolenia przez wójta gminy na prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych (zgodnie z art.18 ust. 1 i 3a ustawy). W celu pozyskania środków finansowych na realizację zadań gmina pobiera opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (art.182). Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2007 rok jest realizowany przez Gminną Komisję ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Ośrodek Pomocy Społecznej i Pełnomocnika Wójta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Część I. Diagnoza uzależniania.

Na podstawie informacji Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych szacuje się, że w Polsce jest około 80 000 osób z problemem alkoholowym. Uzależnienie rozpoznaje się wówczas, kiedy występują co najmniej trzy spośród poniżej wymienionych objawów: silne pragnienie lub poczucie przymusu spożywania alkoholu („głód alkoholu”), brak zdolności kontrolowania zachowań związanych z piciem alkoholu, tzn. nieunikanie rozpoczęcia picia alkoholu, trudności w piciu do wcześniej założonego poziomu, trudności w zakończeniu picia, zmieniona (najczęściej zwiększona) tolerancja alkoholu (tzw. „mocna głowa”) – ta sama dawka alkoholu nie przynosi oczekiwanego efektu, pojawia się stopniowa konieczność zwiększania dawek wypijanego alkoholu, występowanie objawów abstynencyjnych w sytuacji obniżenia poziomu alkoholu we krwi, postępujące zaniedbywanie sfer życia rodzinnego i towarzyskiego na rzecz zdobywania i picia alkoholu oraz odwracanie następstw picia, uporczywe kontynuowanie picia alkoholu mimo świadomości szkód. Podobnie jak w latach poprzednich, tegoroczny Program oparty jest na informacjach pozyskanych z następujących źródeł: Urząd Gminy w Rozprzy, Posterunek Policji w Rozprzy; Ośrodek Pomocy Społecznej w Rozprzy; Ośrodki Zdrowia w Rozprzy i Niechcicach, Gimnazja w Rozprzy i Niechcicach.
Informacje z Urzędu Gminy.
Uchwałą Nr IV/33/93 z dnia 27 sierpnia 1993 r. – Rada Gminy określiła limit punktów sprzedaży napojów alkoholowych – z wyłączeniem piwa przeznaczonego do spożycia poza miejscem sprzedaży – na 64. Według stanu na 31.01.2007 r. liczba punktów sprzedaży wynosi 54. Zatem jeden punkt sprzedaży alkoholu przypada na 224 statystycznych mieszkańców gminy, a odniesieniu do populacji osób dorosłych – 168 osób. Biorąc pod uwagę ogólną liczbę zezwoleń (125), najwięcej zezwoleń – 52 – wydano na sprzedaż napojów zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa; 46 – na sprzedaż napojów zawierających od 4,5 % do 18 % alkoholu (z wyjątkiem piwa) oraz 27 – na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18 % alkoholu. 98 % zezwoleń wydano na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.
Informacje z Policji.
W 2006 roku policja interweniowała w 186 przypadkach naruszania prawa i porządku publicznego, z czego 111 miało związek z nadużywaniem alkoholu, co stanowi blisko 60 % ogółu interwencji policji.
Informacje z Ośrodka Pomocy Społecznej.
Zgodnie z art.7 pkt 13 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2004 r. Nr 64, poz.593 z późn. zm.) alkoholizm jest jedną z dysfunkcji, z powodu których można udzielić pomocy. Pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej w roku 2006 pracowali z 21 rodzinami, w których występuje problem alkoholizmu. W rodzinach tych wychowuje się 36 dzieci. Wysokość świadczeń wypłaconych dla ww. rodzin wyniosła 13.166 zł. Stosuje się tu również pomoc rzeczową w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa wydatkowania przyznanej pomocy na zakup alkoholu.
Informacje z Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej
Z danych Niepublicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Rozprzy i Niechcicach wynika, iż odnotowano 145 przypadków osób leczonych z powodu choroby alkoholowej, jak również przypadki pacjentów leczonych z powodu powikłań choroby alkoholowej, tj.: padaczka alkoholowa (19 osób), marskość wątroby (14 osób) oraz przewlekłe zapalenie trzustki (12 osób).
Informacje ze szkół.
Wśród 161 uczniów Gimnazjum w Rozprzy i Niechcicach zostały przeprowadzone ankiety dotyczące problemów związanych z używkami, z których wynika, że: 20 % uczniów nie miało kontaktu z alkoholem, papierosami ani narkotykami; 62 % uczniów jest po inicjacji alkoholowej; 5,6 % uczniów przyznało się do zażywania narkotyków; 82 % uczniów potwierdza, że największy wpływ na pierwszy kontakt z używkami mają koledzy ze szkoły i podwórka; 20 % uczniów przyznaje się do palenia papierosów; 61 % uczniów jest zdania, że na terenie szkoły zdarzają się przypadki palenia papierosów; 25 % uczniów wie, gdzie można kupić określony rodzaj narkotyków; 18 % uczniów posiada informacje dotyczące sprzedaży narkotyków w obrębie szkoły; 43 % uczniów podaje, że ich rodzice nie wiedzą o tym, że ich dzieci spożywają alkohol; 32 % uczniów kupuje alkohol w sklepie i nie ma z tym żadnych trudności; zaledwie w kilku przypadkach sprzedawca poprosił o okazanie dowodu tożsamości; 65 % uczniów deklaruje, że wie gdzie szukać pomocy dla osoby uzależnionej; w 10 % rodzin może występować uzależnienie od alkoholu przynajmniej jednego z rodziców. Rozmiar występujących problemów społecznych związanych z nadużywaniem alkoholu tworzy szereg zagrożeń dla właściwego funkcjonowania społecznego i ekonomicznego naszej gminy oraz bezpieczeństwa jej mieszkańców.

Część II. Cele strategiczne programu.

Jak wskazuje przeprowadzona diagnoza uzależnienia, problemy alkoholowe stanowią poważne wyzwanie dla naszej gminy, która corocznie podejmuje szereg działań mających na celu zapobieganie oraz zmniejszenie szkód społecznych z nich wynikających, a tym samym wyznaczenie priorytetów działań.
W założeniu na 2007 rok celami strategicznymi są:
Zapobieganie powstawaniu problemów związanych z nadużywaniem alkoholu i innych środków psychoaktywnych, w szczególności przez dzieci i młodzież.
Ograniczenie zaburzeń życia rodzinnego i społecznego wywołanych nadużywaniem alkoholu oraz przemocą domową.
Zmniejszenie uszkodzeń zdrowia spowodowanych nadużywaniem alkoholu i innych środków psychoaktywnych.
Ograniczenie liczby przypadków łamania prawa przez nietrzeźwych kierowców oraz na rynku alkoholowym.

Część III. Sposoby realizacji celów programu.

Cel 1. Zapobieganie powstaniu problemów związanych z nadużywanie alkoholu i innych środków psychoaktywnych, w szczególności przez dzieci i młodzież.
Sposób realizacji:
Realizacja programów profilaktycznych w szkołach, przeznaczonych dla uczniów, rodziców i nauczycieli oraz prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych związanych z problematyką alkoholową – prowadzenie konkursów, imprez profilaktycznych (z udziałem różnych środowisk: młodzież, rodzice, wychowawcy, sprzedawcy napojów alkoholowych, kierowcy).
Organizowanie przez szkoły różnych form pozalekcyjnych zajęć sportowych.
Działalność Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie zobowiązania do leczenia odwykowego, tj.: a) przyjęcie wniosku o przypadku nadużywania alkoholu, z jednoczesnym wystąpieniem przesłanek z art.24 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, tj.: rozkład życia rodzinnego, demoralizacja małoletnich, uchylanie się od pracy albo systematyczne zakłócanie spokoju lub porządku publicznego, b) wezwanie na rozmowę osoby, co do której wpłynął wniosek, i pouczenie jej o konieczności zaprzestania działań wymienionych w art.24 i/lub poddania się leczeniu odwykowemu, c) jeśli osoba wezwana nie zgodzi się dobrowolnie poddać leczeniu, a wstępne czynności przeprowadzone w sprawie uzasadniają kontynuowanie postępowania – skierowanie ww. osoby na badanie przez biegłego w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazania rodzaju zakładu leczniczego (art.25 cyt. ustawy), d) przygotowanie dokumentacji związanej z postępowaniem sądowym wraz z opinią wydaną przez biegłego (art.26 ust. 3), e) złożenie wniosku o wszczęcie postępowania do Sądu Rejonowego w Piotrkowie Trybunalskim (art. 26 ust. 3). Do dokumentacji należą: - opinie wydane przez biegłych, - protokół z rozmowy z osobą zgłaszającą przypadek nadużywania alkoholu, - protokół z rozmowy z osobą uzależnioną od alkoholu, - dokumenty pochodzące z wywiadu środowiskowego, - inne informacje, tj.: z policji, ze szkoły i inne. Postanowienie o zobowiązaniu do leczenia odwykowego zapada w trybie nieprocesowym (art.26 ust.2 cyt. ustawy) i nie nosi charakteru wyroku sądowego – sankcji karnej.
Upowszechnianie wiedzy o szkodliwości spożywania i nadużywania alkoholu oraz promowanie zdrowego stylu życia poprzez realizację programów i zajęć profilaktycznych, organizowanie imprez środowiskowych, akcji, kampanii profilaktycznych.

Cel 2. Ograniczenie zaburzeń życia rodzinnego i społecznego wywołanych nadużywaniem alkoholu oraz przemocą domową.
Sposób realizacji:
Udzielanie pomocy psychologicznej – doraźnej i interwencyjnej – osobom uzależnionym i członkom ich rodzin w Punkcie Konsultacyjnym w Rozprzy w zakresie: - uzależnień od alkoholu, - uzależnień od narkotyków, - trudności wychowawczych, - przemocy w rodzinie, - zagadnień prawnych, - motywowania osób uzależnionych do podjęcia leczenia odwykowego, - pomocy osobom współuzależnionym, - motywowania osób pijących ryzykownie do zmiany szkodliwego wzorca picia, - rozpoznawania zjawiska przemocy domowej, udzielania wsparcia i informacji o możliwości uzyskania pomocy, - inicjowania interwencji w przypadku diagnozy przemocy domowej.
Prowadzenie działań interwencyjno – konsultacyjnych dla osób uzależnionych oraz osób doświadczających przemocy poprzez: a) wzmocnienie działań, służących zwiększeniu aktywności policji i pomocy społecznej, na rzecz ochrony rodzin przed przemocą,
b) prowadzenie działalności edukacyjnej w zakresie: - procedury „Niebieska Karta”, - dostępnych zasobów instytucjonalnych i osobowych, c) podnoszenie kompetencji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, d) zawiązanie lokalnej koalicji trzeźwościowej składającej się z przedstawicieli: - Rady Gminy, - Ośrodka Pomocy Społecznej, - Komisariatu Policji, - Punktu Konsultacyjnego, - Ośrodków Zdrowia, - Szkół, - Kościoła.
Wspieranie działalności świetlic opiekuńczo-wychowawczych w Milejowie, Niechcicach i Lubieniu, polegające na: częściowe pokrycie kosztów związanych z remontem i adaptacją lokalu komunalnego na potrzeby świetlic; częściowe pokrycie kosztów związanych z wyposażeniem świetlic; pokrycie kosztów wynagrodzeń kierowników – wychowawców świetlic w zakresie profilaktyki alkoholowej.
Współpraca z Poradnią dla Osób z Problemami Alkoholowymi w Piotrkowie Trybunalskim w zakresie przekazania materiałów edukacyjnych o treści profilaktycznej.

Cel 3. Zmniejszenie uszkodzeń zdrowia spowodowanych nadużywaniem alkoholu i innych środków psychoaktywnych.
Sposób realizacji:
Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia przez Sąd o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
Udostępnianie pomocy psychologicznej dla osób uzależnionych.

Cel 4. Ograniczenie liczby przypadków łamania prawa przez nietrzeźwych kierowców oraz na rynku alkoholowym.
Sposób realizacji:
Podejmowanie działań skierowanych do przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych oraz działań kontrolnych i interwencyjnych w zakresie przestrzegania sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. W przypadku naruszenia przepisów określonych w art. 131 i art.15 ustawy w zakresie zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim lub nietrzeźwym oraz w przypadku złamania zakazu promocji i reklamy napojów alkoholowych – gmina może podejmować interwencje oraz występować przed sądem jako oskarżyciel publiczny, czyli skierować sprawy bezpośrednio do sądu z pominięciem prokuratora. Postępowanie w tym zakresie prowadzone jest na podstawie przepisów o postępowaniu karnym. Kontrolowanie punktów sprzedaży napojów alkoholowych w zakresie przestrzegania zasad korzystania z zezwolenia.
Działalność na rzecz przeciwdziałania nietrzeźwości kierowców i bezpieczeństwa w miejscach publicznych.

Część IV. Zasady wynagradzania Komisji.

Zgodnie z art.41 ust.5 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz.1231 z późn.zm.) – określa się wynagrodzenie dla Przewodniczącego oraz dla każdego członka Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w wys.12 % minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2007 r. (Dz.U. z 2006 r. Nr 171, poz.1227).
Wynagrodzenie, określone w pkt 1, przysługuje za każdy dzień pracy w posiedzeniach Komisji.
































Część V. Harmonogram zadań do realizacji w 2007 roku.

Lp.
Zadanie
Realizator/współrealizator zadania Szacunkowy koszt (w zł) Przewidywany okres realizacji
1.
Działalność Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rozprzy
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
9.500
cały rok
2.
Pomoc psychologiczna osobom uzależnionym i członkom ich rodzin w Punkcie Konsultacyjnym w Rozprzy.
• psychologowie (3 osoby)
15.000
cały rok
3.
Wspieranie działalności świetlic opiekuńczo-wychowawczych w: a/ Milejowie b/ Niechcicach c/ Lubieniu
• Ośrodek Pomocy Społecznej • Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
30.000
cały rok
4.
Remont lokalu dla młodzieży w Magdalence
• Urząd Gminy
5.000
cały rok
5.
Realizacja programów profilaktycznych i innych działań w szkołach: a) Gimnazjum w Rozprzy - konkurs plastyczny o tematyce profilaktycznej dla wszystkich uczniów szkoły,
b) Zespół Szkolno-Gimnazjalny w Niechcicach - „Jak przeciwdziałać uzależnieniom ?” – szkolenie dla 30 nauczycieli c) Szkoła Podstawowa w Milejowie - „Domowi Detektywi” dla 25 uczniów, - „Dom bez przemocy” dla 30 uczniów kl.III i IV,

d) Szkoła Podstawowa w Mierzynie - program edukacji antynikotynowej dla uczniów klas I – III e) Szkoła Podstawowa w Straszowie - „Domowi Detektywi” dla 22 uczniów kl. IV - „Zanim spróbujesz” dla 24 ucziów kl.VI f) Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi - zajęcia edukacyjne o profilaktyce o tematyce profilaktycznej „Dokonujemy wyborów” dla 30 uczniów


• Gimnazjum w Rozprzy



• PROFESJA CKK Łódź

• Szkoła Podstawowa w Milejowie • Poradnia Pedagogiczo – Psychologiczna w Piotrkowie Tryb.

• Szkoła Podstawowa w Mierzynie
• Szkoła Podstawowa w Straszowie

• Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi


700



300

400 400


300
400 400
200


listopad



wrzesień

IV – VI, IX – XII maj


kwiecień
maj marzec
maj
6.
List do sprzedawcy „Nie sprzedawaj alkoholu …” – akcja skierowana do sprzedawców alkoholu na terenie gminy
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych • Gimnazjum w Rozprzy i Niechcicach
1.500
wrzesień - październik
7.
Współpraca z Poradnią dla Osób z Problemami Alkoholowymi w Piotrkowie Tryb. (zakup i przekazanie materiałów profilaktycznych)
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
400
marzec
8.
IV Dni Rozprzy (stoisko profilaktyki)
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
4.000
czerwiec
9.
Obóz profilaktyczny dla młodzieżowych Drużyn pożarniczych OSP w Rozprzy
• Zarząd Oddziału Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP w Rozprzy
6.000
lipiec - sierpień
10.
Obóz profilaktyczny dla 40 - 50 dzieci
• wyłoniony w drodze przetargu
30.000 czerwiec - lipiec - sierpień
11.

Bieg Kasztelański „Ku trzeźwości”
• Ludowe Zespoły Sportowe
4.000
październik
12.

Turniej Mikołajkowy w Halową Piłkę Nożną dla mieszkańców gminy
• Ludowe Zespoły Sportowe
2.500
grudzień

13.
„Trzeźwy kierowca” – akcja na rzecz profilaktyki i bezpieczeństwa mieszkańców gminy
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych • Posterunek Policji w Rozprzy
1.500
sierpień
14.
Zakup materiałów edukacyjnych dla szkół
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
1.000
cały rok
15.
Udział dzieci w filmie edukacyjnym
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
1.500
cały rok
R a z e m :

115.000




















5.
Realizacja programów profilaktycznych i innych działań w szkołach: a) Gimnazjum w Rozprzy - konkurs plastyczny o tematyce profilaktycznej dla wszystkich uczniów szkoły,
b) Zespół Szkolno-Gimnazjalny w Niechcicach - „Jak przeciwdziałać uzależnieniom ?” – szkolenie dla 30 nauczycieli c) Szkoła Podstawowa w Milejowie - „Domowi Detektywi” dla 25 uczniów, - „Dom bez przemocy” dla 30 uczniów kl.III i IV,
d) Szkoła Podstawowa w Mierzynie - program edukacji antynikotynowej dla uczniów klas I – III e) Szkoła Podstawowa w Straszowie - „Domowi Detektywi” dla 22 uczniów kl. IV - „Zanim spróbujesz” dla 24 ucziów kl.VI f) Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi - zajęcia edukacyjne o profilaktyce o tematyce profilaktycznej „Dokonujemy wyborów” dla 30 uczniów


• Gimnazjum w Rozprzy


• PROFESJA CKK Łódź

• Szkoła Podstawowa w Milejowie • Poradnia Pedagogiczo – Psychologiczna w Piotrkowie Tryb.
• Szkoła Podstawowa w Mierzynie
• Szkoła Podstawowa w Straszowie
• Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi

Zadanie
Realizator/współrealizator zadania Szacunkowy koszt (w zł) Przewidywany okres realizacji
1. Działalność Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rozprzy
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
5.000,00
cały rok
2. Wspieranie działalności świetlic opiekuńczo-wychowawczych w: a/ Milejowie b/ Niechcicach c/ Lubieniu
• Ośrodek Pomocy Społecznej • Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
26.136,63
cały rok
3. Remont lokalu dla młodzieży w Magdalence
• Urząd Gminy
5.000,00
cały rok
4. Obóz zimowy w Głuchołazach dla 40 uczniów Szkół Podstawowych w Rozprzy, Mierzynie i Straszowie oraz Gimnazjum w Rozprzy
• Gminny Szkolny Związek Sportowy
6.000,00
luty
5. VIII Gminna Spartakiada 6-latków „Chcemy być silni i zdrowi” dla 6-latków z terenu Gminy
• Szkoła Podstawowa w Rozprzy
500,00
czerwiec
6. Ogólnopolska Kampania Profilaktyczna „Zachowaj Trzeźwy Umysł”
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych • Fundacja „Trzeźwy Umysł” Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych w Poznaniu
2.500,00
cały rok
7. Zakup filmowego pakietu edukacyjnego dla szkół
• Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
300,00
marzec
R a z e m :

45.463,63 Część VI. Preliminarz kosztów Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Rozprzy na 2007 rok.


Dział 851. Ochrona zdrowia Rozdział
§ Treść Plan na 2007 4170
Wynagrodzenie Komisji Wynagrodzenie psychologów udzielających pomocy osobom uzależnionym i współuzależnionym. Programy profilaktyczne w szkołach
27.000 4110 ZUS 3.500 4120 FP 500 4210
Wydatki rzeczowe 18.200 4300
Usługi pozostałe 59.300 4370
Opłaty za usługi telefonii stacjonarnej 1.000 4410
Delegacje służbowe 500 4700
Szkolenia pracowników 2.500 4740
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych 1.500 4750
Zakup akcesoriów komputerowych, programów i licencji 1.000
R a z e m : 115 000




Opublikował: Jan Adminowicz (24 kwietnia 2008, 12:28:35)

Ostatnia zmiana: Jan Adminowicz (30 kwietnia 2008, 15:23:07)
Zmieniono: zmieniono tresc

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1375

wersja do zapisu wersja do druku