W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna  >  Uchwały


Uchwała nr X/49/06
Rady Gminy Rozprza
z dnia 27 października 2006

w sprawie statutu Urzędu Gminy w Rozprzy

Na podstawie art. 20 ust 2 i art. 21 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych /Dz. U. Nr 249, poz, 2104 ze zm./ oraz art. 18 ust 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm./


Rada Gminy w Rozprzy uchwala, co następuje:

§ 1 Nadaje się statut Urzędowi Gminy w Rozprzy w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2 Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 3 Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.


Przewodniczący Rady
Tomasz Odrzywół







Załącznik do Uchwały Nr X/49/06 Rady Gminy w Rozprzy z dnia 27 października 2006 r..

Statut Urzędu Gminy w Rozprzy
§1 Podstawę prawną działania Urzędu Gminy w Rozprzy, zwanego dalej „Urzędem” stanowią w szczególności: ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 ze zm./, ustawa z 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych /Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1593 ze zm./, ustawa z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych /Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm./,
§ 2 Urząd jest jednostką organizacyjną i budżetową Gminy Rozprza.
§ 3 Siedzibą Urzędu jest miejscowość Rozprza.
§ 4 Wójt Gminy Rozprza zwany dalej „Wójtem” przy pomocy Urzędu wykonuje uchwały Rady Gminy i zadania gminy określone przepisami prawa, 2. Do Zarządu Urzędu należy obsługa organów Gminy umożliwiająca im wykonywanie zadań w ramach posiadanych kompetencji, w zakresie określonym przepisami prawa, a w szczególności:


1) przygotowaniami materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawanie zarządzeń, decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowanie innych czynności prawnych przez organy Gminy, 2) przygotowanie projektu budżetu i sprawozdań z jego wykonywania, 3) wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień czynności faktycznych i materialno – prawnych w zakresie kompetencji Wójta, 4) zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków, 5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów Gminy, 6) zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych do odbywania sesji Rady oraz posiedzeń jej komisji, jak tez narad i spotkań organizowanych przez Wójta, 7) przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej i innych przepisów dotyczących zasad i sposobu wykonywania zadań przez Wójta, 8) wykonywanie zadań Urzędu jako pracodawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 5 Kierownikiem Urzędu jest Wójt. Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
§ 6 Organizację i szczegółowy zakres działania Urzędu określa regulamin organizacyjny Urzędu, nadany przez Wójta w drodze zarządzenia.
§ 7 Prawa i obowiązki pracowników Urzędu reguluje ustawa z 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych i przepisy wykonawcze do tej ustawy.
§ 8 Urząd jako jednostka budżetowa prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych oraz innych ustaw.



Opublikował: Jan Adminowicz (25 kwietnia 2008, 10:10:52)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2546

wersja do zapisu wersja do druku