W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna  >  Zarządzenia
2014  |  2013  |  2012  |  2011  |  2010  |  2009  |  2008  |  2007  |  2006  |  2005  |  2004  |  2003  |  2002

Zarządzenie nr 73/2011
Wójta Gminy Rozprza
z dnia 19 grudnia 2011

w sprawie w sprawie wprowadzenia planu ewakuacji II stopnia na terenie Gminy Rozprza

Na podstawie art. 17 ust. 6 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416 z późn. zm.), art. 5 ust. 2 pkt 3 lit. e, ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 Nr 89, poz.590 z póź. zm.) oraz § 3 pkt 8 i 9 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin (Dz. U. Nr 96, poz. 850 z późn. zm.), w związku z ustaleniami wynikającymi z wytycznych Szefa Obrony Cywilnej Kraju z dnia 17 października 2008 r. w sprawie zasad ewakuacji ludności, zwierząt i mienia na wypadek masowego zagrożenia zarządza się, co następuje.
 
§ 1. 1. Dla zapewnienia ochrony życia i zdrowia mieszkańców Gminy Rozprza oraz ich mienia na wypadek powstania masowego zagrożenia wprowadza się „Plan Ewakuacji (Przyjęcia) Ludności, Zwierząt i mienia II stopnia na wypadek masowego zagrożenia” zwany dalej „Planem”.
2. W celu właściwego reagowania na sytuacje, które mogą spowodować stan kryzysu i wymusić konieczność przeprowadzenia ewakuacji wprowadzam do użytku służbowego „Wytyczne do prowadzenia ewakuacji w przypadku, gdy ewakuację I stopnia zarządzi organ kierujący akcją ratunkową w sytuacji masowego zagrożenia
 
§ 2. Do realizacji zadań wynikających z Planu zobowiązuję wszystkie osoby, instytucje i organizacje wymienione w treści.
 
§ 3. Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy i pracownikowi właściwemu ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
 
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
 
 
 
                                                                                Wójt Gminy Rozprza

                                                                               /-/ Janusz Jędrzejczyk
 
 
  
Załącznik do zarządzenia
Nr    /2011 Wójta Gminy Rozprza
Szefa Obrony Cywilnej Gminy
z dnia 25 października 2011r.
 
 
 
Wytyczne
do prowadzenia ewakuacji w przypadku, gdy ewakuację I stopnia zarządzi
organ kierujący akcją ratunkową w sytuacji masowego zagrożenia
 
1. Nadzór i kierowanie całością akcji w sytuacji wystąpienia nagłego, nieprzewidywalnego
zagrożenia i niezwłocznego przemieszczenia ludności, zwierząt, mienia sprawuje - Wójt przy
pomocy Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.
2. Zespół Gminny uruchamiany jest alarmowo w trybie natychmiastowym przez Przewodniczącego Gminnego Zespołu - Wójta lub na wniosek członka zespołu w składzie:
1) Z-ca Wójta
2) Insp. ds. OC i ZK
3) Komendant Gminny Związku OSP
3. Przewodniczący Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w miarę potrzeby może zapraszać do udziału w pracach Zespołu inne osoby.
4. Na czas prowadzenia ewakuacji I stopnia powoływany jest całodobowy dyżur pełniący
obowiązki Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego, które czuwa nad sprawnym obiegiem informacji oraz powiadamia członków Gminnego Zespołu o zaistniałym zdarzeniu i
nadzwyczajnym posiedzeniu Zespołu.
5. Zadania członków Zespołu Gminnego:
1) Sekretarz Gminy odpowiada za zapewnienie funkcjonowania Zespołu, w tym dokumentowanie jego prac, realizację zadań stałego dyżuru oraz dostarczanie informacji dotyczących występujących zagrożeń i prowadzonej ewakuacji, koordynuje działalności Zespołu,
2) Insp. ds. OC i ZK – planuje przedsięwzięcia, przedstawia Przewodniczącemu Zespołu
propozycje działania wraz z kalkulacją czasową, uzgadnia współdziałanie poszczególnych
członków zespołu z instytucjami i innymi osobami biorącymi udział w procesie ewakuacji,
3) Komendant Gminny OSP – wypracowuje założenia do realizacji akcji ratowniczych,
przygotowuje propozycje decyzji i poleceń dla Przewodniczącego Zespołu, współdziała ze
służbami, instytucjami, organizacjami i organami uczestniczącymi w realizacji zadań
w ramach akacji ratunkowej, dokonuje kalkulacji sił i środków. Współpracuje z Inspekcją
Weterynaryjną w zakresie organizacji i planowania ewakuacji zwierząt,
4) Kierownik GOPS - zabezpiecza ludność ewakuowaną w niezbędne środki pierwszej potrzeby, współdziała z instytucjami i przedsiębiorstwami mogącymi udzielić pomocy socjalnej,
5) Kierownik NZOZ w Rozprzy - zabezpiecza niezbędną opiekę medyczną i psychologiczną ludności ewakuowanej, rozwija Punkt Pomocy Medycznej oraz zgłasza potrzeby do Inspekcji Sanitarnej i uwzględnia przy planowaniu ewakuacji zabezpieczenie sanitarno epidemiologiczne,
6) Komisariat Policji w Paradyżu - zabezpiecza porządek publiczny w rejonie ewakuacji
w czasie przejazdu i przemarszu ludności ewakuowanej oraz w rejonie, do którego ludność jest kierowana.
7) Insp. ds. ochrony środowiska - zabezpiecza zakwaterowanie i posiłek dla ludności ewakuowanej, prowadzi ewidencję i punkt informacyjny,
6. Ewakuację prowadzić w granicach gminy do rejonów bezpiecznych, a jednocześnie położonych
możliwie najbliżej miejsca zamieszkania.
7. Powiadamianie ludności o ewakuacji odbywa się poprzez przekazanie bezpośrednich informacji przez kierowników zakładów pracy, sołtysów oraz przy pomocy komunikatów emitowanych przez policję i straż pożarną a także syren alarmowych, gongów i dzwonów kościelnych.
8. Właściciel, zarządca lub użytkownik budynku, obiektu, lub terenu, prowadzący ewakuację
obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić jednostkę ochrony przeciwpożarowej bądź policję lub wójta albo sołtysa.
9. Członkowie Zespołu gminnego mają obowiązek ścisłej współpracy z organem kierującym akcją ratunkową, od którego otrzymują informacje o zagrożeniu i prowadzonych działaniach, w szczególności:
1) rejon, obiekt lub zespół budynków, dla którego zarządził ewakuacje,
2) rodzaj zagrożenia, który był czynnikiem determinującym ogłoszenie ewakuacji,
3) liczbę ewakuowanych, miejsce, do którego dokonano ewakuacji.
10. Przewodniczący Zespołu Gminnego niezwłocznie poprzez Gminne Centrum informuje
o zaistniałym zdarzeniu Starostę Opoczyńskiego oraz sołtysów na administrowanym terenie,
przedstawiając swoją ocenę sytuacji oraz informację o zamierzonych działaniach.
11. Kierowanie akcją odbywa się w Urzędzie Gminy Rozprza przy wykorzystaniu technicznych i ruchomych środków łączności lub w miejscu określonym przez Przewodniczącego  Zespołu Gminnego -Wójta.
 
Decyzję o przeprowadzeniu ewakuacji I stopnia organ kierujący akcją ratunkową podejmuje
zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r.-Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r., Nr 21, poz. 94, z późn. zm.), ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2002 r., Nr 147, poz. 1229, z późn. zm.), oraz rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80, poz. 563), rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 lipca 2003 r. (Dz. U. Nr 131, poz. 1219) w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać plany operacyjno – ratownicze, rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i  niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r., Nr 6, poz. 69, z późn. zm.), a także rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. Nr 121, poz. 1139 z późn. zm.).
 
 
 




Opublikował: Dorota Grzejdziak-Cichosz (6 lutego 2012, 10:12:06)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 658

wersja do zapisu wersja do druku