W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna  >  Uchwały


Uchwała nr XX/78/2012
Rady Gminy Rozprza
z dnia 20 grudnia 2012

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Rozprza na rok 2013

art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Dz. U. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Dz. U. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004 r. Dz. U. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Dz. U. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz.1337; z 2007 r. Dz. U. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223 poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281, z 2012 r. poz. 567), art. 121 ust. 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241, Nr 219, poz. 1706; z 2010 r. Nr 96, poz. 620, Nr 108, poz. 685, Nr 152, poz. 1020, Nr 161, poz. 1078, Nr 226, poz. 1475, Nr 238, poz. 1578; z 2011 r. Nr 171, poz. 1016, Nr 178, poz. 1061, Nr 197, poz. 1170; z 2012 r. poz. 986) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726, z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429, Nr 291, poz. 1707)


                               Rada Gminy w Rozprzy uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu w wysokości – 32.733.041,00 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości – 32.506.041,00 zł,
2) majątkowe w wysokości – 227.000,00 zł,
zgodnie z Tabelą nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Ustala się wydatki budżetu w wysokości – 33.783.041,00 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości – 29.802.541,00 zł,
2) majątkowe w wysokości – 3.980.500,00 zł,
zgodnie z Tabelą nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. Ustala się plan wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2013 oraz wysokość limitów
wydatków inwestycyjnych na 2013 rok zgodnie z Tabelą nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 4. W budżecie tworzy się rezerwy w łącznej wysokości 111.896,00 zł:
1) ogólną w wysokości – 43.896,00 zł,
2) celową w wysokości – 60.000,00 zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe,
3) celową w wysokości – 8.000,00 zł z przeznaczeniem na realizację inicjatyw lokalnych.
§ 5. Deficyt budżetu w wysokości 1.050.000,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi
z zaciągniętych kredytów i pożyczek.
§ 6. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości – 4.872.230,76 zł oraz łączną kwotę rozchodów
budżetu w wysokości 3.822.230,76 zł, zgodnie z Tabelą nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 7. Dochody budżetu państwa planowane do uzyskania w 2013 roku, związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej przedstawia Tabela nr 5 do niniejszej uchwały.
§ 8. Ustala się dochody w kwocie 125.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych oraz wydatki w kwocie 125.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii
zgodnie z Tabelą nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 9. Zestawienie planowanych dotacji z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej
zleconych gminie przedstawia Tabela nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 10. Zestawienie wydatków na finansowanie zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie
przedstawia Tabela nr 8 do niniejszej uchwały.
§ 11. Ustala się dochody w kwocie 40.000,00 zł oraz wydatki w kwocie 40.000,00 zł związane z gromadzeniem
środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska zgodnie z Tabelą nr 9 do niniejszej uchwały.
§ 12. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej
uchwały.
§ 13. Ustala się:
1) plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego gminy zgodnie z Załącznikiem nr 2 do
niniejszej uchwały,
2) plan dochodów i wydatków dla rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych zgodnie
z Załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 14. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów
wartościowych w wysokości 7.172.230,76 zł, z przeznaczeniem na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie – 1.500.000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie – 1.050.000,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów – w kwocie –
3.822.230,76 zł,
4) koszty obsługi długu publicznego planowanych do zaciągnięcia kredytów i pożyczek – w kwocie – 800.000,00
zł,
§ 15. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1) zabezpieczenia zaciąganych kredytów i pożyczek wekslem własnym in blanco wraz z deklaracją wekslową,
2) zabezpieczania zawieranych umów o dofinansowanie realizowanych programów i projektów wekslem
własnym in blanco wraz z deklaracją wekslową lub w innej formie wymaganej przez dysponenta środków,
3) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 i
art. 90 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz.
620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726) do wysokości limitów
określonych w § 14,
4) dokonywania zmian w planie wydatków bieżących budżetu w granicach działu, polegających na przesunięciach
między rozdziałami i paragrafami w zakresie uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
5) dokonywania przeniesień planu wydatków pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi w ramach działu, które nie
spowodują utworzenia nowego bądź likwidacji istniejącego zadania,
6) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
7) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych Gminy uprawnień do dokonywania przeniesień
w planie wydatków,
8) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący
obsługę budżetu gminy.
§ 16. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym
Województwa Łódzkiego.
                                                                                 Przewodniczący Rady Gminy
                                                                                           Tomasz Gemel
pobierz treść załacznika (2334kB) pdf
pobierz treść załącznika (5945kB) pdf
pobierz treść załącznika (355kB) pdf
pobierz treść załącznika (142kB) pdf
pobierz treść załącznika (168kB) pdf
pobierz treść załącznika (283kB) pdf
pobierz treść załącznika (396kB) pdf
pobierz treść załącznika (446kB) pdf
pobierz treść załącznika (208kB) pdf
pobierz treść załącznika (244kB) pdf
pobierz treść załącznika (298kB) pdf
pobierz treść załącznika (322kB) pdf




Opublikował: Dorota Grzejdziak-Cichosz (2 stycznia 2013, 13:52:13)

Ostatnia zmiana: Paulina Bora (17 stycznia 2013, 12:13:25)
Zmieniono: dodanie załączników

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1447

wersja do zapisu wersja do druku