W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
Strona główna  >  Uchwały


Uchwała nr XXV/ 7 /09
Rady Gminy w Rozprzy
z dnia 19 lutego 2009

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla placówek niepublicznych i publicznych placówek oświatowych nie prowadzonych przez Gminę Rozprza

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) art. 14 ust. 4, art. 80 ust. 4 i art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz art. 190 w związku z art. 145 i art. 146 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.)



Uchwala się, co następuje:

 
§ 1. O dotacje, o których  mowa w art. 80 ust.4 i art. 90 ust.4 w/ w ustawy o systemie oświaty mogą się ubiegać następujące podmioty zwane dalej „Dotowanym”:
1). Osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne prowadzące publiczne placówki w tym:
1.1) przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi oraz przedszkola specjalne;
1.2) szkoły:
a)  podstawowe, w tym: integracyjne, z oddziałami integracyjnymi
i sportowymi, sportowe i mistrzostwa sportowego,
b) gimnazja, w tym: integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, sportowymi i przysposabiającymi do pracy, sportowe i mistrzostwa sportowego,
1.3) formy wychowania przedszkolnego:
a) zespoły wychowania przedszkolnego, zwane dalej "zespołem",
b) punkty przedszkolne, zwane dalej "punktem".
 
2. Osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego i osoby fizyczne prowadzące niepubliczne placówki w tym:
     2.1)przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi oraz przedszkola specjalne;
     2.2)szkoły:
a)  podstawowe, w tym: integracyjne, z oddziałami integracyjnymi i sportowymi, sportowe i mistrzostwa sportowego,
b) gimnazja, w tym: integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, sportowymi i przysposabiającymi do pracy, sportowe i mistrzostwa sportowego,
2.3) formy wychowania przedszkolnego:
  a) zespoły wychowania przedszkolnego, zwane dalej "zespołem",
b) punkty przedszkolne, zwane dalej "punktem"
 
 
§ 2 1.      Dotacja udzielana jest na wniosek - wg wzoru określonego zał. Nr 1- osoby prawnej lub fizycznej prowadzącej placówkę, o której  mowa w § 1.
2.      Warunkiem przyznania dotacji jest złożenie  wniosku, o którym mowa w ust.1,
nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
 

§ 3. Placówki, o których mowa w § 1, otrzymują na każdego ucznia lub wychowanka dotację w wysokości minimalnej określonej  w obowiązujących przepisach.
 
 
§ 4 .  1. Dotację przekazuje się zaliczkowo w 12 częściach, w terminie do 20  dnia każdego miesiąca, uwzględniając faktyczną, podawaną przez placówkę
w każdym miesiącu liczbę uczniów, nie większą jednak niż wykazaną we wniosku
o którym  mowa w § 2.
  2. Dotacja przysługuje na podstawie faktycznej liczby  wychowanków uczęszczających
do placówki.
3. Dotowany ma obowiązek niezwłocznego  informowania Dotującego o zmianach okoliczności mających znaczenie dla dotacji i jej wysokości.
 

 
 § 5. Dotacja podlega rozliczeniu według poniższych zasad:
1.    otrzymana dotacja nie może być wykorzystana na realizację zadań innych niż określone
w umowie zawartej wg wzoru określonego w załączniku Nr 2, na okres nie dłuższy niż jeden rok.
2.         Dotowany jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych w ramach dotacji na realizację umowy oraz wydatków w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.
3.         Na żądanie Dotującego osoba odpowiedzialna za rozliczenie ze strony Dotowanego winna przedłożyć w Urzędzie Gminy pisemne rozliczenie z realizacji zawartej umowy oraz inne dokumenty niezbędne do oceny prawidłowości  wykorzystania dotacji niezależnie od obowiązku określonego w ustępie 4.
4.         Dotacja podlega szczegółowemu rozliczeniu (finansowemu i rzeczowemu),
wg wzoru sprawozdania określonego w załączniku Nr 3, w terminie do 30 stycznia roku następnego.
5.         Jeżeli Dotowany nie przedstawi do rozliczenia dokumentów, o których mowa w ust. 2-4
niniejszego paragrafu i §7, przeznaczy dotację w całości lub w części na cele inne niż określone w umowie, cała dotacja podlega zwrotowi wraz z odsetkami, liczonymi jak od zaległości podatkowych od dnia otrzymania dotacji.
6.         W przypadku nie zrealizowania lub nienależytego wykonania zadań Dotujący może rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym, przekazana cała kwota dotacji wraz z odsetkami podatkowymi podlega wówczas zwrotowi w ciągu 14 dni od dnia rozwiązania umowy.
 
 
 
§ 6. Dotujący nie odpowiada za zobowiązania zaciągnięte przez Dotowanego wobec osób trzecich.

§ 7.  Dotujący ma prawo kontroli wykorzystania udzielonej dotacji, wykazu uczniów oraz dokumentacji składanej przez dotowanego w każdym stadium realizacji określonych zadań.
 
 
 

 
 § 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy w Rozprzy.

 
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 r.
 
 
 
Przewodniczący Rady Gminy
 
  /-/Tomasz Odrzywół
 



Opublikował: Anna Kleska (25 lutego 2009, 13:20:44)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1897

wersja do zapisu wersja do druku